۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶

استاندار خوزستان:

مخالف تخریب رستوران‌های حاشیه رودخانه کارون اهواز هستیم

مخالف تخریب رستوران‌های حاشیه رودخانه کارون اهواز هستیم

اهوازـ استاندار خوزستان گفت: موافق تخریب رستوران‌های حاشیه کارون نیستیم که سرمایه ملی از بین برود، ضمن اینکه عموم از آنها استفاده می کنند و در مواقع لازم بسته می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در آیین کاشت ۳۵۰ هزار نهال در خوزستان با شعار ملی نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز اظهار کرد: برای ساخت رستوران‌های حاشیه رودخانه کارون در مقطع اهواز به کسی مجوز ندادیم؛ استانداری خوزستان به عنوان یک دستگاه حاکمیتی متولی صدور مجوز نیست.

وی افزود: یک سری رستوران سال‌های قبل ساخته شده که استانداری در گذشته برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر و ایجاد یک فضای آرام و جذاب برای مردم اهواز موافق ساخت بوده است؛ همان موقع هم برای در حریم رودخانه بودن آنها محل مناقشه بوده ولی به هر حال ساخته شده و برای آنها سرمایه گذاری صورت گرفته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سیل اخیر هم که این رستوران‌ها را آب گرفت و تعطیل شدند ولی بر اساس انجام کار تحقیقاتی سازمان آب و برق خوزستان از سوی مشاور و متخصصان امر اعلام شده که رستوران‌ها هیچ نقشی در سیل ندارند و هیچ خللی در عبور آب ندارند.

شریعتی ادامه داد: این رستوران‌ها از قبل ساخته شده و شاید بخشی از آن اخیراً تکمیل شده باشد؛ از سال ۹۲ و ۹۳ شروع به کار داشتند، تعدادی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و یکی هم چند وقت قبل افتتاح شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به تحقیقاتی که شرکت مشاور آن هم بدون اطلاع ما برای سازمان آب و برق خوزستان انجام داده است؛ این رستوران‌ها خللی در بروز سیل یا مشکلی در عبور آب ایجاد نمی کنند؛ چون نه در بستر بلکه در حریم رودخانه هستند و در نتیجه وجود آن در زمانی که رودخانه سیلابی نیست مشکل خاصی پیش نمی آورد.

استاندار خوزستان یادآور شد: این رستوران‌ها برای عام است و برای خاص نیست و کل مردم اهواز، استان و یا ایران (در صورتی که به اهواز سفر داشته باشند) قابل استفاده است.

شریعتی در پایان گفت: موافق تخریب این رستوران‌ها نیستیم که سرمایه ملی از بین برود، ضمن اینکه عموم از آنها استفاده می کنند و در مواقع لازم بسته می شود؛ با توجه به اعلام شرکت مشاور با اطمینان علمی بیشتری می توانیم تصمیم گیری کنیم.

کد خبر 4789603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha