۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۹:۰۰

دادستان عمومی و انقلاب زنجان:

برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی صورت می گیرد

برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی صورت می گیرد

زنجان-دادستان عمومی و انقلاب زنجان تاکید کرد: با متخلفان انتخاباتی با هر عنوانی که باشند، برخورد جدی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن کرمی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری اعضای هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان زنجان، با بیان اینکه متخلفان انتخاباتی، چه به عنوان متصدی امور انتخابات، چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان طرفداران نامزدها باید منتظر برخورد جدی باشند، گفت: این حاکی از آن است که برخورد با متخلفان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه با وجود نبود هیچ‌گونه شکایت و پرونده تخلفاتی تا به امروز، رفتارهای انتخاباتی به طور جامع در حال رصد است، افزود: در خصوص تبلیغات زودهنگام تذکراتی داده شده است؛ چرا که معتقدیم کاندیدایی که به قانون احترام نمی‌گذارد، نمی‌تواند خود مدعی قانون‌گذاری باشد. یعنی کسی که ناقض قانون است، نمی‌تواند پرچم دفاع از قانون را برافراشته نگاه دارد.

کرمی با یادآوری اینکه موضوع رعایت تبلیغات انتخاباتی و انجام ندادن آن زودتر از موعد قانونی، باید یکی از ملاک‌ها بررسی صلاحیت‌ها باشد، ادامه داد: در برخی از موارد که شاهد تبلیغات زودهنگام بودیم، تذکرات لازم به افراد خاطی داده شده که بی‌تردید امروز منتظر اثرگذاری این تذکرات هستیم و در صورت تکرار مجدد این تخلفات، باید منتظر برخوردهای جدی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که امروز آن را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم، بحث آسیب‌شناسی تخلفات انتخاباتی است، تصریح کرد: معتقدیم نباید هیچ‌گونه اغماضی در رابطه با متخلفان داشته باشیم؛ چرا که وقتی افراد را ملزم به رعایت قانون می‌کنیم، این بدان معنی است که خود نیز باید پایبند این اصول بوده و با احترام به قانون، آن را به درستی اجرا کنیم.

کرمی، این دوره از انتخابات را حساس خواند و با بیان اینکه دشمن نیز برنامه پیچیده‌تری نسبت به ادوار گذشته برای این دوره از انتخابات تدارک دیده است، خاطرنشان کرد: برخورد جدی با هر گروه و طیفی که مرتکب تخلف در انتخابات شوند، وظیفه‌ای است که بر عهده ما گذاشته شده و این خود می‌تواند قدرت دفاعی ما را در برابر توطئه دشمنان بالا ببرد.

کد خبر 4789924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha