۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹

معاون وزیر علوم:

روزدانشجو فرصتی برای بازخوانی تاریخ معاصرتوسط جامعه دانشگاهی است

روزدانشجو فرصتی برای بازخوانی تاریخ معاصرتوسط جامعه دانشگاهی است

ری- معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات وفناوری گفت: روزدانشجو فرصتی برای بازخوانی تاریخ معاصرتوسط جامعه دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا غفاری پیش از ظهر شنبه در مراسم روز دانشجو که در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری و در جوار آرامگاه ۳دانشجوی شهید دانشجو در سال ۱۳۳۲ برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه ۱۶ آذرماه به پاس فعالیت‌های دانشگاه و دانشجویان به عنوان روز دانشجو لقب گرفته است اظهار داشت: روزدانشجو فرصتی برای بازخوانی تاریخ معاصرتوسط جامعه دانشگاهی است.

غفاری در ادامه با بیان اینکه فعالیت های استکبارستیزی دانشجویان شهید در هویت‌ بخشی به جریانات دانشجویی سهم بسیار مهمی را داشته است افزود: سهم نهاد دانشگاه و دانشجویان در تقویم سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران سهم بی‌بدیلی است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات وفناوری با تاکید بر اینکه دانشجویان باید استقلال کشور را مقصد و آرمان نهایی خود قرار دهند گفت: نسل جدید نیز لازم است که مانند نسل گذشته با روحیه فداکاری، ایثار و گذشت پا به عرصه میدان بگذارند و این خصایص را سرلوحه کار خود قرر دهند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها در مبارزه با استعمار و استثمار خارجی در صف اول مبارزه قرار داشتند و جنبش های دانشجویی همواره با استکبارستیزی و مبارزه با ظلم همراه بوده است و از آنجایی که استکبار جهانی همواره به‌دنبال تحت سیطره قرار دادن سایر کشورها و گرفتن استقلال آنها است، فرهیختگان، نسل دانشجویان و دانشگاهیان این سیطره را نمی پذیرند.

غفاری با اشاره به حضور مستمر و با ارزش دانشجویان و کادر اجرایی و آموزشی در دوران دفاع مقدس گفت: پس از اتفاقات سال ۱۳۳۲ و شهادت دانشجویان، دانشگاه‌های کشورمان در تمامی صحنه‌ها حضور به موقع داشته و سهم و نقش دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه است.

کد خبر 4791027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha