۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

کمیسیون ماده ۵ در بافت فرسوده شهری ارومیه اجرا نمی شود

کمیسیون ماده ۵ در بافت فرسوده شهری ارومیه اجرا نمی شود

ارومیه –رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شهر ارومیه عدم اجرای کمیسیون ماده ۵ در بحث بافت تاریخی و فرسوده است.

عادل فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: موضوع اختصاص ۴۰۰ هکتار از  مناطق شهری به بافت تاریخی شهر ارومیه موجب رکود اقتصادی شهرداری و نارضایتی شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه دولت به موضوع کمیسیون ماده ۵ و بازنگری طرح تفصیلی شهر ارومیه عنوان کرد: یکی از فرصت های شهر ارومیه ، اراضی پادگان و لشکر ۶۴ ارومیه است و باید بعنوان یک فرصت به نسلهای آینده نگاه شود.

فتاحی با بیان اینکه همه معابر پادگان در راستای کاهش بار ترافیکی و کاهش آلودگی های زیست باید بصورت پیاده راه ساخته شود اضافه کرد: طرحهای جامع شهرها یکی از اسناد مهم شهرها است، امروز گسترش شهرها باید بصورت عمومی انجام گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تعیین و تکلیف پروژه تله کابین شهر ارومیه از سوی مسئولان با نگاه ارومیه ۲۰۲۰ انجام می شود اظهارداشت: امیدواریم با اتمام این شهر شاهد رونق گردشگری در ارومیه باشیم.

فتاحی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر ارومیه هنوز احیا نشده و مشکل اجتماعی در مرکز شهر ایجاد کرده است اظهارداشت: مساحت بیشتر شهر ارومیه را در حدود ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر به خود اختصاص داده است افزود: این میان بافت تاریخی شناسایی شده بودن هماهنگی مدیریت شهری و از سوی میراث فرهنگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه برای مدیریت شهری نیازمند درآمد پایدار و مساعدت های لازم است اظهارداشت: امروز تنوع قومی در شهر ارومیه یک فرصت بوده اگر از این فرصت استفاده بهینه نشود چالش های زیادی بوجود می آورد.

کد خبر 4791905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha