۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

زیرسازی ۱۶ کیلومتر از راه های روستایی همدان در طرح ملی «ابرار»

زیرسازی ۱۶ کیلومتر از راه های روستایی همدان در طرح ملی «ابرار»

همدان - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرای آسفالت راه‌های روستایی در قالب طرح ملی «ابرار» خبر داد و گفت: زیرسازی ۱۶ کیلومتر از راه ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پرورشی خرم ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه در بحث راهداری هرگونه فعالیتی پیرامون ایمنی محورها، نگهداری راه‌ها و مواردی از این قبیل در راستای ارتقای وضعیت محورهای مواصلاتی انجام می‌شود، گفت: ۴۰ مورد اصلاح پیچ، ۱۱۳ مورد ترانشه برداری، ۱۹۲ هزار مترمربع درزگیری راهها و ۶۳ کیلومتر اجرای ماسه آسفالت و احداث ۷ زیرگذر و تعمیر پل از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

پرورشی خرم بهره برداری از زیرگذر سرخ‌آباد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تصادف منجر به فوت در این مسیر گزارش نشده است، گفت: زیرگذر موسی آباد  و سردارآباد نیز در حال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه در ۱۰ نقطه با مجری طرح برای اصلاح پیچ خطرناک قرارداد بسته شده است، گفت: بر اساس این طرح در هر شهرستان استان همدان یک پیچ خطر ساز اصلاح می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان همدان بر اثر سیل فروردین ماه ۵۸۰ دهنه پل و ۸۰۰ کیلومتر راه دچار آسیب شد که مجموعه خسارت وارد شده ۵۷ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات سیل هنوز اعلام نشده بود اما درصدد رفع مشکلات بر آمدیم به طوری که در گردنه اسدآباد چند مورد خسارت ایجاد شد که یک مورد آن جدی بود و اقداماتی برای رفع آن صورت گرفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه از مجموع اعتبارات سیل ۱۲ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ و ۸.۸ میلیارد تومان تخصیص داشته است، گفت: از محل این اعتبارات یکسری کارها انجام شده است.

پرورشی خرم انسان، راه و خودرو را ۳ عامل اصلی در تصادفات برشمرد و با بیان اینکه بیشترین تصادفات به علت عدم توجه راننده به جلو است، گفت: در سال ۹۵ طبق بررسی های انجام شده در ۲۴۳ تقاطع در محورهای مواصلاتی استان همدان سرعتکاه نصب شد.

وی به طرح ابرار نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح اقدام برای احداث راه روستایی را در بر می گیرد، گفت: طبق این طرح با استفاده از توان ماشین آلات راهداری عملیات خاکی در محورهای روستایی صورت می گیرد و پس از تامین اعتبار روکش آسفالت آن انجام می‌شود که در استان همدان برای ۱۶ کیلومتر راه اقدام لازم صورت گرفته است.

کد خبر 4795351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha