۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز اعلام کرد،

صدور ۱۵ استاندارد تشویقی در حوزه صنعت ساختمان استان البرز

صدور ۱۵ استاندارد تشویقی در حوزه صنعت ساختمان استان البرز

کرج - معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز گفت: اداره کل استاندارد استان البرز در سال جاری ۱۵ استاندارد تشویقی در حوزه صنعت ساختمان البرز صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عبدی در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان که صبح پنجشنبه در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، با بیان اینکه رعایت استاندارد در ساخت و سازها الزامی است، اظهار کرد: هیچکس اجازه استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد را ندارد.

وی در ادامه افزود: بر اساس آخرین آمار ۷۱ استاندارد ملی در حوزه ساخت و ساز مشمول استاندارد اجباری هستند که می توان آنها را در دسته بندی های شیمی ساختمان و غیره نام برد.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز بیان کرد: ۱۱۵ واحد تولیدی از استان البرز استاندارد دریافت کرده اند که برای آنها تاکنون ۲۰۹ پروانه استاندارد صادر شده است.

به گفته عبدی، اداره کل استاندارد استان البرز در سال جاری ۱۵ استاندارد تشویقی در حوزه صنعت ساختمان البرز صادر کرده است.

وی با بیان اینکه کنترل مصالح ساختمانی از محل توزیع سخت است، گفت: سازمان استاندارد مراکز تولیدی این مصالح را بررسی می کنند.

عبدی با بیان اینکه سیاست سازمان استاندارد بر این است که درصد بالایی از نمونه برداری ها را در بازار انجام دهد، اضافه کرد: مصالح ساختمانی همه استان ها در همه استان ها خریداری و مورد آزمون قرار می گیرد.

وی گفت: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ فرآورده های ساختمانی را استعلام بگیرند که آیا مجوز استاندارد دارد یا خیر.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز در بخش دیگری با اشاره به اهمیت مقوله انرژی در ساختمان ها، بیان کرد: ۴۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان ها است که باید تلاش کنیم ساختمان های احداث کنیم که از انرژی صفر یا همان تجدید پذیر استفاده می کنند.

وی با اشاره به شرایط خوب زیست محیطی در کشور ایران، گفت: به خوبی می توانیم در راستای احداث ساختمان هایی که از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند، اقدام کنیم.

کد خبر 4795905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha