۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱

با حضور ابراهیمی‌ترکمان؛

یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای ایسیسکو در تونس برگزار می‌شود

یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای ایسیسکو در تونس برگزار می‌شود

یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (۲۶ تا ۲۷ آذرماه) در تونس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنا به دعوت محمد زین‌العابدین، وزیر امور فرهنگی جمهوری تونس و سلیم محمدالملک، مدیرکل ایسیسکو برای شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو که ۲۶ تا ۲۷ آذرماه جاری در تونس برگزار می‌شود، به این کشور سفر می‌کند.

یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با هدف تدوین سیاست‌های فرهنگی در جهان اسلام با حضور شماری از وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان آیسیسکو و برخی کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های اسلامی، عربی و بین‌المللی که در زمینه امور فرهنگی فعالیت دارند، برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه اختتامیه تونس پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در شهر فرهنگ تونس برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

گفتنی است؛ اجلاس دهم وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو در آبان‌ماه ۱۳۹۶ در خارطوم برگزار شد. ایسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی سازمانی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است. پس از تصویب اساسنامه این سازمان در یازدهمین اجلاس وزیران خارجهٔ کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در اسلام آباد در سال ۱۳۶۱ خورشیدی برای هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، با الهام از اهداف و تعالیم اسلام، میان کشورهای اسلامی تأسیس شد. 

کد خبر 4797007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha