۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰

رئیس شورای شهر همدان:

نمادهای نوروزی شهر همدان به سمت ماندگاری هدایت شود

نمادهای نوروزی شهر همدان به سمت ماندگاری هدایت شود

همدان-رئیس شورای شهر همدان با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای آماده‌سازی شهر در استقبال از نوروز گفت: ساخت نمادهای نوروزی باید با جذابیت همراه بوده و بخشی از آنها ماندگاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان پیش از ظهر شنبه در شصت و سومین جلسه صحن شورای شهر همدان که با محوریت ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه یک همدان برگزار شد؛ اظهار کرد: هر ساله نمادهای نوروزی ساخته می‌شود، اما این نمادهای موقتی هزینه ‌های قابل‌توجهی را به مدیریت شهری تحمیل می‌ کند که بر این اساس باید به سوی یادمان‌های دائمی حرکت کنیم.

گردان افزود: در میادین و معابر شهر علاوه بر نمادهای موقت مناسب ایام نوروز،   باید آثار هنری پایدارتر نیز نصب و به جزئی از هویت آن مکان تبدیل شود.

وی همچنین گفت: برای نوروز ۱۳۹۹ باید تدابیری اندیشیده شود تا با احداث المان‌ها، نمادها و آثار ماندگار در میادین و معابر شهر از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری شود چراکه در مواردی مشاهده می‌شود حتی یک المان خوب و جذاب موجب افزایش جذب گردشگر به این مکان خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن مناسبت‌های مختلف از جمله ایام دهه فجر، نوروز و شب یلدا، بیان کرد: در شورای شهر نظر بر این است که همه برنامه‌ دیده شوند؛ اما می‌طلبد که بر اجرای برنامه‌ها و جشن‌ها، نظارت صورت پذیرد.

لزوم توجه به کیفیت آسفالت سطح شهر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان هم با اشاره به ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه یک، گفت: تلاش بسیاری در حوزه آسفالت‌ریزی در سطح شهر صورت گرفته اما انتظار می‌رود این مناطق به کیفیت آسفالت نیز توجه داشته باشند.

نرگس نوراله‌زاده افزود:  نظارتقابل‌قبولی در حوزه ترمیم حفاری‌ها صورت نمی‌پذیرد زیرا دوباره‌کاری‌ها در این اقدام، هدر رفت سرمایه و هزینه محسوب می شود و بر این اساس باید نظارت با جدیت بیشتری صورت پذیرد.

وی همچنین گفت: با توجه به درآمد مناسب منطقه یک نسبت به سایر مناطق، اطلاع رسانی هزینه‌های شهرداری این منطقه ضعیف بوده است،

نوراله زاده گفت:  در حوزه ارائه اطلاعات باید  میزان درآمد و هزینه های هر منطقه به صورت تفکیک شده اطلاع رسانی شود؛ زیرا اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع، افزایش مشارکت شهروندان با مدیریت ‌شهری را به دنبال دارد.

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم در نطق پیش از دستور جلسه با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، گفت: نیاز کنونی جامعه به نشاط اجتماعی، احیای سنت های نیک فرهنگی و باستانی و همچنین پاسداشت حرکت های انقلابی و اجتماعی، برنامه‌ریزی و توجه ویژه دستگاه های ذیربط را می طلبد.

رضوان سلماسی افزود: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا، یوم‌الله ۲۲ بهمن و نوروز ۱۳۹۹، لازم است در این روزها شهرداری سه جشن بزرگ را با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان برنامه‌ریزی کند.

به گفته وی؛ شهرداری برای برگزاری مناسبت ها از جمله اعیاد لازم است کمیته‌ای با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تشکیل دهد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره گیری از توان حداکثری موجود، تولید محتوای غنی و اجرای شایسته این اعیاد، داشته باشد.

سلماسی همچنین با اشاره به زمین های ورزشی در مناطق ۴گانه، گفت: چنانچه برنامه زمان بندی مناسبی برای تکمیل این زمین ها توسط شهرداری انجام شود، نوروز ۱۳۹۹، ورزش محلات در زمین‌های ورزشی که در مناطق شهرداری احداث و تکمیل شوند، آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر 4797198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha