۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵

خادمان اربعین حسینی در کرمانشاه تجلیل شدند

خادمان اربعین حسینی در کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه- دست اندرکاران و خادمان اربعین حسینی طی مراسمی در کرمانشاه تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از خادمان حسینی عصر امروز شنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران در ایام اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: استان کرمانشاه امسال میزبان ۷۰ درصد از زائرینی بود که به کربلا مشرف شدند و این امر نشان دهنده قابلیت بالای این دیار است.

استاندار کرمانشاه یکی از اتفاقات خوب امسال را بازگشایی مرز خسروی عنوان کرد و افزود: این استان از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده است و خدمتگزاری به زوار کربلا افتخار بزرگی برای مردم این استان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال دو محور اصلی برای بازگشایی مرز خسروی برای زیارت و همچنین بازگشایی برای اربعین را به طور جدی پیگیری کردیم که بدون شک خیر و برکتی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

مدیر ارشد استان تشکر ویژه ای از مقام معظم رهبری برای بازگشایی مرز خسروی داشت و افزود: در این خصوص گزارش سردار صفوی دستیار ویژه رهبر معظم انقلاب در بازگشایی این مرز بسیار راهگشا بود.

بازوند ادامه داد: نیروهای حشدالشعبی در ایام اربعین بسیار زحمت کشیدند و امنیت مسیر را فراهم کردند که با هماهنگی های سردار باقری این مهم فراهم شد.

وی همچنین از اعضای شورای تامین استان جهت برقراری امنیت تقدیر کرد و گفت: نیروهای مسلح و همچنین نیروی انتظامی نیز در این خصوص زحمات زیادی را متحمل شدند و خدمات شایسته ای را ارائه دادند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: سردار حاج قاسم سلیمانی بسیاری از مسائل و مشکلات منطقه را حل و فصل کرد و زحمات بسیاری را در این راستا کشیدند.

مدیر ارشد استان در پایان از خدمات شبانه روزی رسانه ها در ایام اربعین تقدیر و تشکر کرد.

پذیرایی از ۴ میلیون زائر اربعین در کرمانشاه

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه هم  اظهار داشت: اربعین امسال به خوبی در استان کرمانشاه برگزار شد و بیش از ۴ میلیون زائر اربعین حسینی در استان پذیرایی شدند و مورد محبت مردم استات کرمانشاه قرار گرفتند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده جهت بازگشایی مرز اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۸ جلسه با ستاد اربعین، ۴ جلسه ویژه با مسئولین کشوری و بیش از ۲۰ جلسه با مسئولین عراقی در موضوع اربعین و بازگشایی خسروی برگزار شد.

الهی تبار گفت: ۳۰۰ هزار زائر از مرز خسروی عبور کردند و این در حالی اتفاق افتاد که تردد از این مرز فقط بین ساعتهای ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر امکان پذیر بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کمیته آسیب شناسی برای اربعین شکل دادیم، گفت: امیدواریم سال آینده شاهد خدمات گسترده تری باشیم و بتوانیم نقش خود را در خادمی زوار ایفا کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهردار قصرشیرین مرحوم پورافشار که در اربعین زحمات زیادی کشید، از خادمان اربعین حسینی تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 4797648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha