۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۹:۲۴

مهر گزارش می دهد؛

مسافر کشی در شهرکرد به صرفه نیست/ سبقت هزینه ها از درآمدها

مسافر کشی در شهرکرد به صرفه نیست/ سبقت هزینه ها از درآمدها

شهرکرد- افزایش قیمت بنزین موجب افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات در این استان شده است و این در حالی است که رانندگان تاکسی با همان نرخ های قبلی فعالیت می کنند و از وضعیت پیش آمده راضی نیستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: افزایش یکباره قیمت بنزین از یک ماه گذشته تاکنون اثر قابل توجهی در قیمت برخی کالاها و خدمات داشته است. با وجود افزایش قیمت در برخی کالاها و خدمات بسیاری از تاکسی ها و شبکه حمل و نقل شهری و بین شهری که مصرف کنند بنزین هستند افزایش قیمت کرایه نداشته اند.

بسیاری از تاکسی های شهری استان چهارمحال و بختیاری بنزین سوز هستند و رانندگان این تاکسی ها در طول هفته بارها به جایگاه عرضه سوخت مراجعه می کنند و اقدام به سوخت گیری می کنند.

کرایه ها افزایش پیدا نکرده است، اما قیمت کالا و خدمات در نقاط مختلف شهرهای این استان افزایش یافته است و این افزایش همچنان ادامه دارد.

همانطور که طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم، لوازم یدکی خودرو نیز  در پی گران شدن قیمت خودور نیز افزایش پیدا کرد و این در حالی است که تاکسی شهری و بین شهری به علت استفاده مداوم از خودرو به لوازم یدکی نیازمند هستند.

افزایش قیمت لوازم یدکی در کنار افزایش قیمت دستمزد تعمیر سبب شده است که تاکسی دارها از شغل خود در حال حاضر رضایت نداشته باشندیکی از رانندگان تاکسی سطح شهر شهرکرد در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: افزایش قیمت بنزین موجب افزایش قیمت همه کالاها و  انواع خدمات  از جمله هزینه های تعمیر خودرو شده است.

حسینی بیان کرد: قیمت کرایه های تاکسی تغییر نکرده است و هم اکنون هزینه های زیاد موجب شده است که میزان هزینه های این شغل از درآمد آن سبقت بگیرد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت لوازم یدکی در کنار افزایش قیمت دستمزد تعمیر سبب شده است که تاکسی دارها از شغل خود در حال حاضر رضایت نداشته باشند.

وی تاکید کرد: تعمیرکارها قیمت های مختلفی برای دستمزد تعمیر خودرو اعلام می کنند که این قیمت ها نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

یکی دیگر از تاکسی داران شهرکرد در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: اگرچه سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی اختصاص یافته است اما به هرحال 500 تومان قیمت بنزین برای یک تاکسی دار نسبت به گذشته افزایش داشته است و همین امر در طول ماه رقم قابل توجهی برای یک راننده تاکسی به شمار می رود.

وی بیان کرد: درآمد شغل تاکسی دار با هزینه های بالای آن در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و بسیاری از تاکسی دار از وضعیت به وجود آمده گلایه دارند.

وی تاکید کرد: باید تمهیدات لازم برای تاکسی دارها در سطح استان اندیشیده شود تا درآمد آنها افزایش یابد.

تناسب میان دخل و خرج رانندگان تاکسی وجود ندارد

سید مهدی قریشی یکی دیگر از رانندگان تاکسی در شهرکرد نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: اضافه کردن کرایه تاکسی در شرایط اقتصادی فعلی ظلمی در حق مردم است اما باید رانندگان تاکسی را نیز در نظر داشت.

وی افزود: در طول سال جاری شاهد افزایش نرخ بیمه رانندگان  از 180 هزار تومان به 240 هزار تومان، افزایش نرخ بنزین و لوازم یدکی بودیم اما نرخ کرایه تاکسی ثابت بوده است.

قریشی گفت: باید تناسب میان دخل و خرج رانندگان تاکسی هم باشد زیرا اکنون خرید یک جفت لاستیک خوردو یک میلیون تومان است یا حتی برای خرید لوازم یدکی و تعمیرات علاوه بر خرید یک قطعه باید دستمزد مکانیک خودرو را پرداخت.

وی بیان کرد: وقتی از گرانی دستمزد و لوازم یدکی گلایه می کنیم، تعمیر کار میکانیک در پاسخ می گوید این نرخ مصوب ما است و سئوال این است که آیا همه چیز باید گران شود، آیا نباید میان این موارد تناسبی وجود داشته باشد تا رانندگان تاکسی هم امرارمعاش کنند.

وی بیان کرد: رانندگان تاکسی که خودروی آنها دوگانه سوز هستند بعد از افزایش قیمت بنزین مشکلی با کمبود بنزین ندارند اما برای آنان که خودروهای گازسوز ندارند، مسافرکشی به صرفه نیست.

هیچ گونه افزایشی در نرخ کرایه ها در شهرکرد ایجاد نشده است

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر درون شهری شهرکرد گفت: با افزایش قیمت بنزین هیچ گونه افزایش نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی اعم از سرویس مدارس، بی سیم، هوشمند و گردشی در شهرکرد ایجاد نشده است و افزایشی نخواهیم داشت.

مهرداد میرزائیان افزود: شهروندان در صورت مشاهده افزایش نرخ کرایه می توانند کد یا شماره انتظامی اتوبوس و تاکسی متخلف را از طریق سامانه ثبت شکایت با  شماره 03833370014 اعلام کنند تا به صورت موردی پیگیری و احقاق حق صورت گیرد.

شرایط اقتصادی موجود در کنار افزایش قیمت بنزین این امر را می طلبد که مسئولان درآمد شغل های که دارای نظارت بالا از جمله تاکسی دارها هستند بررسی کنند و تدابیر لازم را برای حل مشکلات این فعالان حوزه حمل و نقل باندیشند.

کد خبر 4798329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha