۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶

مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

۷۳۰۰ گلستانی در پوشش بیمه اجباری ثبت نام کردند

۷۳۰۰ گلستانی در پوشش بیمه اجباری ثبت نام کردند

گرگان- مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: تا تاریخ ۲۰ آذر، هفت هزار و ۳۲۲ گلستانی برای طرح پوشش بیمه اجباری درخواست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهراد کمانگری بعدازظهر یکشنبه در سومین جلسه نشست و هم اندیشی با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: طرح پوشش بیمه اجباری از ۱۴ آبان آغاز شده و تا تاریخ ۲۰ آذر هفت هزار و ۳۲۲ گلستانی برای این طرح درخواست دادند که منتظر تأیید وزارت رفاه هستیم.

وی افزود: براساس دهک بندی حق بیمه دهک های یک تا سه رایگان، دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه و از دهک پنج تا ۱۰ باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

کمانگری ادامه داد: آخرین مهلت درخواست برای بهره مندی از این طرح تا پایان فروردین ۹۹ است.

وی با بیان این که ۹۵۰ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت در گلستان وجود دارد، اضافه کرد: یک میلیون و ۹۹ هزار نفر در استان که ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده اند.

کمانگری در خصوص پرداخت بدهی های بیمه سلامت به موسسات و داروخانه ها و غیره گفت: به دلیل وقوع سیل در استان کمک های ویژه ای به استان شد و پرداخت های ما در سال ۹۷ نسبت به میانگین کشوری جلوتر است.

وی افزود: تنها بدهی ماه های بهمن و اسفند سال ۹۷ پرداخت نشده و به دانشگاه ها ۴۰ میلیارد تومان و به بخش خصوصی ۹ میلیارد تومان بدهکاریم.

کمانگری اظهارکرد: همچنین دو هفته قبل به دلیل شیوع آنفلوانزا در کشور پرداخت بدهی ماه مرداد و تیر بیمارستان ها و ۵۰ درصد علی الحساب شهریور آن ها پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در بخش خصوصی هم غیر از داروخانه ها که بدهی آن ها تا شهریور پرداخت شده، بدهی سایر موسسات، پزشکان و پاراکلینیک ها را تا مرداد ماه پرداخت کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان همچنین گریزی به بودجه سازمان بیمه سلامت زد و گفت که در سال ۹۷ سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهار ماه از بودجه بیمه سلامت را نتوانست پرداخت کند بنابراین ما با صرفه جویی در منابع آن را تأمین کردیم.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ هم از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که برای سازمان بیمه سلامت کشور تصویب شده تنها ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد و امسال هم به دلیل تحریم ها مشکلاتی را پیش رو داریم که البته باید به سازمان سلامت توجه خاصی شود زیرا سلامت باعث امنیت پایدار کشور می شود.

کد خبر 4798428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha