۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می‌شود

موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می‌شود

یاسوج- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بانشی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران  افزود: بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که در سال جاری شدت بروز آن زیاد بود.

وی بیان داشت: موج اول این بیماری که فراگیری زیادی نیز داشت و ویروس آن قدرت بیماریزایی شدیدتری داشت، از نیمه آذر ماه در استان فروکش کرد.

بانشی اظهار داشت: موج دوم این بیماری در راه است و مردم باید در این راستا مواقبت کرده و کسانی که بیمار هستند تا زمان بهبود در خانه بمانند.

وی افزود: این افراد، از دست دادن و روبوسی اجتناب کرده و حتما تا زمان بهبود از مساک استفاده کنند تا دیگران در معرض این بیماری قرار نگیرند.

بانشی تصریح کرد: مردم برای تامین دارد نیز نگران نباشند و دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد و پزشکان داخلی، عفونی و اطفال این داروها را در اختیار دارند و نگرانی برای دارو وجود ندارد.

بانشی اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بسیار موثر بوده و مردم از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خود داری کنند.

وی افزود: مبتلایان در هنگام عطسه و سرفه با دستمال جلوی دهان خود را گرفته و دستمال استفاده شده را نیز در سطل سربسته قرار دهند.

بانشی بر شستن دستها به صورت مرتب تاکید کرد.

کد خبر 4798574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha