۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۵۰

رئیس جمهور روسیه وارد پکن شد

رئیس جمهور روسیه وارد پکن شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین سفر رسمی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ساعتی پیش با هواپیمای اختصاصی خود وارد پکن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دعوت شیء جین پینگ، رئیس جمهوری چین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سفر دو روزه، ساعاتی پیش وارد پکن شد.

خبرگزاری اسپوتنیک چهارشنبه شب گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین سفر رسمی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ساعتی پیش با هواپیمای اختصاصی خود وارد پکن، پایتخت چین شد.

در همین ارتباط، یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه در امور سیاسی اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه قرار است در سفر دو روزه خود به چین از دو شهر پکن و هاربین دیدن کند.

این مقام روس گفت: با توجه به اینکه چین از سال ۲۰۱۰ جایگاه شریک تجاری خارجی روسیه را به خود اختصاص داده است، اولویت در این بخش از مذاکرات، توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور خواهد بود. در زمینه بین المللی نیز دو طرف تبادل نظر عمیقی درباره موضوعات مربوط به همکاری‌ها در ساختارهای بین المللی مختلف از جمله سازمان ملل انجام خواهند داد.

اوشاکوف همچنین تصریح کرد که پوتین از شیء جین پینگ رسماً دعوت می‌کند تا در نشست سران گروه بریکس در قازان که در ماه اکتبر برگزار می‌شود، شرکت کند، اگرچه طرف چینی از قبل رضایت اولیه خود برای این مشارکت را اعلام کرده است.

مشاور پوتین تصریح کرد که همچنین طبق جدول زمانبندی شده، قرار است که رهبران دو کشور در مورد وضعیت پیرامون اوکراین، اوضاع در خاورمیانه، تعامل در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و موضوع پیوند فرآیندهای یکپارچه سازی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ابتکار عمل چینی «یک کمربند- یک جاده» گفت‌وگو کنند.

اوشاکوف تصریح کرد که در پایان مذاکرات توافقنامه‌هایی بین دو کشور امضا خواهد شد و پوتین و شیء جین پینگ همچنین در جمع رسانه‌ها سخن خواهند گفت.

کد خبر 6107972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha