۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۲

احمدی لاشکی در گفتگو با مهر:

پرهیزاز سلیقه‌گرایی باعث پیشرفت‌های نظامی شد/دولت حزبی عمل می‌کند

پرهیزاز سلیقه‌گرایی باعث پیشرفت‌های نظامی شد/دولت حزبی عمل می‌کند

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت:دلیل پیشرفت های حوزه نظامی این است که مسئولان در حوزه دفاعی و نظامی رفتارهایشان سلیقه ای نیست اما دولت در اقتصاد و صنعت به صورت حزبی و جناحی عمل می‌کند.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه حد پیشرفت در بخش هایی چون حوزه دفاعی و از سوی دیگر ضعف در صنعت و اقتصاد باعث فراگیر شدن اعتراض به ناکارآمدی دولت در اذهان عمومی شده است، اظهار داشت: ما در حوزه نظامی و دفاعی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم اما در حوزه اقتصادی و صنایعی چون صنعت خودرو به پیشرفت قابل قبولی دست نیافته ایم. معیشت و سفره مردم مساله بسیار مهمی است و مسئولان اگر نتوانند وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود دهند قطعا ملت نسبت به عملکرد آنها ناراضی خواهند بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نارضایتی های مردم از ناکارآمدی مسئولان در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: تصمیمات خودسرانه و غیرکارشناسانه برخی مسئولان منجر به نامطلوب شدن شرایط اقتصادی کشور شده و موید این مساله آن است که اخیرا برخی از مسئولان یک مرتبه قیمت بنزین را به شدت افزایش دادند و موجب تشدید فشار اقتصادی بر مردم شدند.

احمدی لاشکی بیان کرد: در این شرایط مردم از دولت و مجلس ناراضی هستند، اما در آن سو شیوه مدیریت مسئولان کشور در حوزه دفاعی و نظامی بسیار متفاوت از مدیران بخش صنعت و اقتصاد است و مسئولان در حوزه دفاعی و نظامی از انضباط خوبی پیروی می کنند و رفتارهایشان سلیقه ای نیست، به همین دلیل ما شاهد دستاوردهای بزرگی توسط نیروهای مسلح هستیم.

وی افزود: با مرور کل دوران فرماندهی سپاه و ارتش و از پس از پیروزی انقلاب اسلامی در می یابیم که در این بخش ها طی این سال های طولانی افراد محدودی به ویژه در بخش های مدیریتی فعالیت کرده اند و اصل ثبات مدیریتی در بخش دفاعی و نظامی کشور هیچ گاه آسیب ندیده است و یکی از عوامل مهم که باعث شده ما در بخش دفاعی و نظامی به توفیقات بسیار زیادی در عرصه جهانی دست یابیم، ثبات در مدیریت است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در بخش های دیگر کشور به ویژه اقتصاد و صنعت شاهد ثبات مدیریتی نیستیم و تغییر مدیران بسیار زیاد و بعضا بر اساس سلایق عده ای خاص و همچنین مباحث جناحی و حزبی است.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسئولان کشور در به کارگیری یا برکناری افراد به زمان انتخابات توجه می کنند و کسانی را که در آن برهه با آنان همسو بودند در سمت های بالا به کار می گیرند و کسانی را که با آنان مخالفت داشته اند، از سمت شان برکنار می کنند که این شیوه مدیریت سلیقه ای باعث مشکلات بسیار زیادی در حوزه اقتصادی و صنعتی کشور شده و باید این رویه تغییر یابد.

کد خبر 4800466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha