۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴

مسئولان برخورد کنند؛

سکوت فدراسیون شطرنج برابر تخلف بزرگ/ آقای رئیس در دسترس نیست!

سکوت فدراسیون شطرنج برابر تخلف بزرگ/ آقای رئیس در دسترس نیست!

رئیس فدراسیون شطرنج که باید پاسخگوی تخلف بزرگ دو ورزشکار خود باشد به تذکراتی که قبلا به وی داده شده بود توجهی نکرد و حالا هم در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های شطرنج آزاد اسپانیا در شرایطی با شناخت نفرات برتر به پایان رسید که دو عضو تیم ملی ایران که گفته می شود با هزینه شخصی راهی این مسابقات شده اند، با حریفی از رژیم اشغالگر قدس مسابقه دادند و به پیروزی هم رسیده اند.

این نتیجه درحالی رقم خورد که فدراسیون شطرنج خبری در این مورد روی خروجی سایت خود قرار نداد و مسئولان فدراسیون هم در طول روزهای گذشته واکنشی به این موضوع نداشته اند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد از مدتها قبل از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش به مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج توصیه های لازم برای این موضوع صورت گرفته و حتی به وی تاکید شده است که با بررسی همه جوانب نسبت به اعزام ورزشکاران به رویدادهای پیش رو اقدام کند.

با این حال محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو راهی اسپانیا شدند و در تورنمنت «سیتخس» به رقابت با شرکت کنندگان دیگر پرداختند و در پایان هم طباطبایی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و مقصودلو هم به مقام هفتم رسید.

دو ورزشکاری هم که در این مسابقه حضور پیدا کرده‌اند نشناختن حریفان را دلیل این مسابقه عنوان کرده‌اند که توجیه پذیرفتنی نیست و قطعاً ابتدا باید با این دو ورزشکار و سپس رئیس فدراسیون شطرنج برخورد کرد.

این اتفاق درحالی رقم خورده است که تماس‌های مکرر خبرنگار مهر برای پیگیری موضوع از رئیس فدراسیون بدون پاسخ ماند و وی چند روز است به تماس‌هایش پاسخ نمی‌دهد. در این شرایط به نظر می‌رسد که وزارت ورزش باید ورود کند و رئیس متخلف را از مسئولیتش برکنار کند.

عدم رقابت با ورزشکاران صهیونیست اختصاص به جامعه ورزشی ایران ندارد و بسیاری از ورزشکاران مسلمان در کشورهای مختلف با تاکید بر به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس، از رویایی با صهیونیست‌ها خودداری کرده و می‌کنند، از همین باب این هنجارشکنی و تخلف بی سابقه دو شطرنج باز ایرانی باید با برخورد جدی متولیان امر مواجه شود.

کد خبر 4800673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha