۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵

آیت الله ری شهری:

دشمنان برای گرفتن حیا و عفت از جوانان تلاش می‌کنند

دشمنان برای گرفتن حیا و عفت از جوانان تلاش می‌کنند

قم - رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: دشمن با برنامه‌ریزی مداوم در تلاش است که حیا و عفت را از جوانان بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر چهارشنبه در مراسم سالگرد بیستمین سال تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تشکل بسیج حوزه و دانشگاه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها می‌دانستند، افزود: دانشگاه قرآن و حدیث باید این فرمان و خواسته امام خمینی (ره) را جامه عمل بپوشاند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یکی از محورهای اصلی وحدت حوزه و دانشگاه را مسئله پژوهش و دانش دانست و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد بزرگ علمی باید در زمینه توجه به پژوهش و دانش اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: پژوهش در زمینه کشف حقیقت صورت می‌گیرد بنابراین باید توجه زیادی به آن انجام شود.

آیت الله ری شهری اظهار داشت: کشف حقایق علمی جدید در حوزه‌های دینی، اخلاقی، اعتقادی و عملی و دنیوی با پژوهش و تحقیق امکان پذیر است.

وی گفت: پژوهش‌های علمی و کشف حقایق جدید در علوم مختلف نیاز به تحقیق، پژوهش و واکاوی دارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: قرآن و حدیث به صورت مکرر انسان را به انجام فعالیت‌های علمی تشویق کرده‌اند.

وی پژوهش‌های علمی را یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت دانست و افزود: اهل ایمان باید در زمینه امور دنیوی و اخروی تفکر و تعقل داشته باشند.

آیت‌الله ری‌شهری دین را همراه عقل دانست و تصریح کرد: فردی که به پژوهش اهتمام داشته باشد، با تفکر در دین اسلام به حقانیت آن پی می‌برد.

وی بیان کرد: نیازمند توسعه پژوهش در کشور هستیم که باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به لزوم تقویت پژوهشگاه‌های کشور افزود: آسیب‌های بسیاری در زمینه پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی وجود دارد که یکی از آنها عدم نیازسنجی، دوم اولویت دادن به نیازها و دیگری عدم پشتیبانی مالی دولت‌ها از پژوهشگران و مراکز پژوهشی است.

وی با بیان اینکه دشمن با برنامه‌ریزی مداوم در تلاش است که حیا و عفت را از جوانان بگیرد، تأکید کرد: دشمنان نظام برای ضربه زدن به انقلاب، جوانان را آلوده می‌کنند.

آیت الله ری شهری افزود: در حوادث اخیر به خوبی تلاش دشمنان برای ضربه به نظام مشخص شد زیرا هزاران رسانه خارجی علیه کشور در این زمان فعالیت کردند.

کد خبر 4801483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • س.ر IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      حضرت علی (ع) می فرمایند: هر چیزی محتاج عقل است وعقل محتاج ادب دین اسلام دین اخلاق است هر رفتاری که اخلاقی نباشد به مرگ انسان وانسانیت ختم می شود