۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴

مهر گزارش می دهد؛

نقش تاثیر گذار رسانه ها درانتخابات/وقتی که نشریات جهت دهی می کنند

نقش تاثیر گذار رسانه ها درانتخابات/وقتی که نشریات جهت دهی می کنند

شهرکرد- رسانه های محلی در زمان انتخابات نقش تاثیر گذار و پررنگی دارند و باید پس از انتخابات نیز پاسخگوی رویکردها و جهت دهی های انتخاباتی خود به سمت اشخاص باشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رسانه‌ها به ویژه نشریات محلی در زمان انتخابات‌ مختلف پررنگ‌تر از گذشته فعالیت می‌کنند. بسیاری از این رسانه که تا قبل از انتخابات غیر فعال بوده‌اند و چاپ‌های محدودی داشته‌اند به یکباره فعال شده‌اند و با چاپ‌های متعدد به دنبال کسب نقشی در مسیر انتخابات هستند.

نشریات محلی در انتخابات‌ مختلف از جمله ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر نقش تأثیر گذار و پر رنگی داشته‌اند و همواره مخاطبان خود را به سمت داوطلبان خاصی در انتخابات جهت دهی کرده‌اند.

در زمان انتخابات بسیاری از نشریات محلی در تلاش هستند تا مخاطبان خود را به سمت افرادی که از نظر آنها شایسته هستند ترغیب کنند.

هم اکنون ۹۳ نشریه شامل روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، گاهنامه، و…در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند که حدود ۵۱ نشریه در سطح استان فعال است. نشریات فعال استان نقش مهمی در پوشش خبری وقایع استان و همچنین تحلیل وقایع ملی دارند.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز تعدادی از نشریات از حسن روحانی و تعدادی از رسانه‌ها که بیشتر از طیف اصولگرا بودند از سید ابراهیم رئیسی حمایت کردند. این نشریات با چاپ مقاله و تحلیل‌های مختلف در تلاش بودند که کاندیدای مورد حمایت خود را اصلح نشان دهند.

این رسانه‌ها که در زمان انتخابات با مطالب خود نقش تأثیر گذاری در جهت دهی افراد جامعه به سمت کاندیدایی که از نظر آنها اصلح بودن، داشتند امروز در سکوت هستند و پاسخگوی رویکرد گذشته خود در مسیر جهت دهی افراد جامعه نیستند.

رسانه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی موجود در ایران دلسوز نظام و کشور هستند و در مقاطع مختلف و حساس از جمله انتخابات نظرات خاص خود را دارند که رشد و تعالی کشور را در بر خواهد داشت رئیس انجمن خبرنگاران چهارمحال و بختیاری و سردبیر هفته نامه راوی قلم در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: رسانه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی موجود در ایران دلسوز نظام و کشور هستند و در مقاطع مختلف و حساس از جمله انتخابات نظرات خاص خود را دارند که رشد و تعالی کشور را در بر خواهد داشت.

علی‌مراد مصیبی دهکردی افزود: طالب پیشرفت کشور بودن از مهمترین ویژگی‌های یک ایرانی است لذا افراد صاحب نظر در دوران‌های گوناگون سعی در ترویج ایده و تفکر خویش دارند زیرا معتقد هستند این روش راهی برای رشد و تعالی و پیشرفت کشور است.

مصیبی دهکردی گفت: در دوران‌های گوناگون مانند انتخابات، برجام و… نیز احزاب، دانشگاهیان و رسانه‌های مختلف داخلی به اهمیت این امر پرداخته و هرکدام نقاط ضعف و قوت برجام را بیان کردند طبیعی است که این نظرات در زمان خود هرگز کامل نبوده و گذشت زمان همه چیز را روشن می‌کند اما نباید فراموش کرد که انسان همواره رو به تکامل علمی و سیاسی است و روز به روز با افزایش دانش و آگاهی مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون که به نوعی برجام شکست خورده است و عده‌ای که مخالف آن بودند خوشحال از آنکه از ابتدا درست می‌اندیشیدند و مخالفان برجام درست فکر می‌کردند اما حقیقت به دور از هر موضوعی این است که هیچ گروه، فرد و.... از آینده خبر ندارد و مسبب شکست برجام نبوده و تنها می‌توان با دانش زمان حال و تحولات سیاسی داخلی و خارجی، تصمیمی گرفت که منطقی باشد.

این پیشکسوت مطبوعات تصریح کرد: درست این است که همواره در هر دولتی باید با تمام وجود از کشور و نظام و ولایت فقیه پشتیبانی کرد و با روحیه جوانمردی با احزاب مخالف نیز همکاری و همدلی برای ساختن کشوری آباد داشت زیرا که وارد بازی‌های سیاسی شدن تمام وقت و انرژی کشور را برای رسیدن به اهداف و پیشرفت تمام معنا خواهد گرفت.

مصیبی دهکردی تصریح کرد: کشور نیازمند مدیریتی جامع و یکپارچه در هر دولتی است و این مهم تنها با همدلی مردم، مسئولان و رسانه‌های جمعی که ناظر و آگاهی رسان هستند محقق می‌شود امید است با خرد جمعی بین مسئولان نظام جمهوری اسلامی شاهد رشد اقتصادی، رونق تولید، رفع محرومیت و.... باشیم.

رسانه‌های محلی باید نسبت به رویکرد انتخاباتی خود در گذشته پاسخگو باشد

یکی از فعالان رسانه در این استان نیز گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: رسانه‌های چهارمحال و بختیاری که بخش قابل توجهی از آنها هفته نامه هستند مخاطبان خاص خود را دارند و مورد اعتماد بسیاری ا ز مردم هستند.

باقری تاکید کرد: توانمندی‌های بسیاری در بخش رسانه‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد و رسانه‌هایی که در مسیر حل مشکلات و نیازهای مردم گام بر می‌دارند نزد مردم جایگاه بالاتری دارند.

این کارشناس رسانه با اشاره به نقش رسانه در انتخابات، ادامه داد: نشریات و رسانه‌های چهارمحال و بختیاری در موضوعات مختلف کشور از جمله انتخابات نقش تأثیر گذاری در جامعه دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از نشریات در زمان انتخابات از داوطلب خاصی حمایت کردند و اینک نیز باید نسبت به رویکرد انتخاباتی خود در گذشته پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: نکته بسیار مهم این است که نشریات نباید وابسته به گروه و یا احزاب خاصی باشند و باید همیشه آزادانه در مسیر حل مشکلات مردم حرکت کنند.

یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش رو است و نشریات و رسانه‌ها باید در مسیر انتخابات و حمایت از داوطلبان از تعصبات حزبی، گروهی، قومی و… پرهیز کنند و صلاح مردم و توسعه و پیشرفت استان را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 4801961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha