۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:

توسعه منابع طبیعی با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع می‌شود

توسعه منابع طبیعی با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع می‌شود

سمنان - رئیس منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه باید الگوی ارتباط کارآمد تحقیق و آموزش با بخش‌های اجرایی منابع طبیعی ارائه شود، گفت: توسعه منابع طبیعی با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه منظمی بعدازظهر پنج‌شنبه در نشست هم‌نشینی تخصصی نقش پروژه‌های کاربردی، علم و فناوری در منابع طبیعی به میزبانی اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه توسعه منابع طبیعی با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع می‌شود، ابراز داشت: منابع طبیعی نیز همانند بسیاری از عرصه‌ها نیازمند حرکت هدفمند در حوزه تحقیقات است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند این نقش را به‌درستی ایفا کنند.

وی بابیان اینکه ارائه الگوی ارتباط کارآمد، تحقیق، آموزش و ترویج با بخش‌های اجرایی منابع طبیعی امری ضروری است، افزود: در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تلاش شد تا زمینه تقویت همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی در بخش منابع طبیعی تقویت شود.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه امروزه می‌بایست از شیوه‌های سنتی فاصله گرفت و به سمت روش‌های مدرن و کارآمدتر گام برداشت، ابراز داشت: استفاده از امکانات و تجهیزات تحقیقاتی، آموزش و ترویج، فراهم کردن فرصت‌های یکسان در بهره‌گیری از تجارب ملی و عملیاتی شدن استراتژی بین حوزه‌های مختلف دستاوردهای ارزشمندی به همراه دارد.

منظمی بابیان اینکه برنامه‌ریزی و آموزش می‌تواند به بهبود شاخص‌های آموزشی و ترویجی و ارتقای بهره‌وری در منابع طبیعی کمک کند، اضافه کرد: در این راستا آموزش علوم ترویجی کارشناسان، استفاده از رسانه ملی و محلی برای آموزش بهره‌برداران ضروری است.

کد خبر 4802348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha