۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ساخت مجتمع فرهنگی منافاتی با ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری ندارد

ساخت مجتمع فرهنگی منافاتی با ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری ندارد

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ساخت مجتمع فرهنگی در باغ ۳۳ هکتاری رامسر منافاتی با ثبت جهانی این باغ ملی ندارد.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره احیای باغ سی و سه هکتاری رامسر اظهار داشت: درباره این باغ، در شورای برنامه ریزی که در مهرماه سال جاری با حضور وزیر میراث در رامسر داشتیم مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید و اکنون مشکل ما قراردادی است که سازمان وقت میراث فرهنگی برای مطالعه طرح این باغ با پیمانکار منعقد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه ما منتظر آن هستیم تا ارتباط با پیمانکار قبلی قطع شده و با مشاور جدید طرح، عقد قرارداد انجام شود، خاطر نشان کرد: اعتبارات زیر ساختی قابل توجهی برای احیای این باغ اختصاص داده شده و همچنین درباره بنای مجتمع فرهنگی حاشیه باغ هم تعیین تکلیف انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: قرار است که این بنا به عنوان مجتمع فرهنگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران ساخته شود و هیچ منافاتی هم با ثبت جهانی باغ ندارد.

سرمایه گذار هتل بین المللی سماموس شکایت کرد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره آخرین وضعیت هتل هفت ستاره سماموس رامسر گفت: ساخت این هتل در سال ۱۳۸۶ با عنوان هتل هفت ستاره در حالی آغاز شد که در کشور هیچ تعریف درباره هتل هفت ستاره نداشتیم.

سیف الله فرزانه افزود: به دلیل نبود تعریفی از هتل هفت ستاره، اداره کل گردشگری مازندران هیچ نقشی در صدور موافقت اصولی آن نداشت بلکه سازمان میراث فرهنگی به همراه استانداری مازندران این موافقت اصولی را صادر کرده بودند و حتی فرماندار وقت رامسر به دلیل عدم همکاری با متولیان ساخت این هتل عزل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس شنیده‌ها، سرمایه گذار این پروژه علیه استانداری شکایت طرح کرده و خواستار ضرر و زیان شد و اینکه چه رأیی در محاکم قضائی در این رابطه صادر شده است، من اطلاعی ندارم.

فرزانه حجم سرمایه گذاری در ۱۷۳ پروژه گردشگری در دست ساخت در استان را ۲۵ هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: این رقم قابل توجهی بوده و برخی از این پروژه‌ها در آینده نزدیک با حضور وزیر میراث فرهنگی به بهره برداری می رسند.

کد خبر 4804200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha