۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱

وزیر بهداشت:

شیوع بیماری های روان در جامعه زنگ خطری برای متخصصان است

شیوع بیماری های روان در جامعه زنگ خطری برای متخصصان است

ری- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش و شیوع بیماری‌های روان زنگ خطری برای متخصصان عرصه سلامت و امور اجتماع به حساب می‌آید که نیاز به توجه جدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر یکشنبه در آئین بهره‌برداری از موقوفه محمدعلی نظام مافی بیمارستان روان پزشکی رازی (امین آباد) طی سخنانی با تاکید بر کاهش آسیب‌های روانی در جامعه اظهار داشت: هر چه قدر میزان آسیب‌های روانی کاهش پیدا کند قطعاً کاهش طلاق، اعتیاد، خشونت، پرونده‌های قضائی و کیفری و هزینه‌های سنگین اقتصادی و اجتماعی را نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نمکی در ادامه با بیان اینکه سلامت روانی و فردی به عنوان اولین رکن نظام سلامت یک فرد در جامعه محسوب می‌شود گفت: افزایش و شیوع بیماری‌های روان زنگ خطری برای متخصصان عرصه سلامت و امور اجتماع به حساب می‌آید که نیاز به توجه جدی دارد.

وی افزود: حوزه بهداشت روان جامعه یکی از حوزه‌های بهداشت است که به شدت در این خصوص با مشکل مواجه هستیم و اعلام کمبودها در این زمینه نشانه برخی کم کاری‌ها است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه جدی به نشاط و شادی در جامعه را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: باید به روان جامعه توجه شود چرا که روح در جامعه نباید در آبشار فروپاشی قرار بگیرد.

نمکی با بیان اینکه بستری شدن بیمار در تخت بیمارستان روان پزشکی سبب آغاز پروسه پیچیده‌ای برای وزارت بهداشت و خانواده او خواهد شد اظهار داشت: اگر همه مسئولین و دست اندرکاران کشور به فکر سلامت روان جامعه نباشند وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌توانند همه اقدامات را محقق سازد.

کد خبر 4804669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha