۱ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

تولید ۱۱ هزارتن محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی

تولید ۱۱ هزارتن محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید سالانه ۱۱ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قوسی ظهر یکشنبه در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان خوسف اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۶۷ هکتار گلخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت گلخانه‌ای این میزان به هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد، بیان داشت: از این میزان تاکنون ۵۴۳ هکتار شناسایی، مکان یابی و تعیین تکلیف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: با اجرای این طرح میزان تولیدات محصولات گلخانه‌ای استان به ۲۸۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

قوسی در حال حاضر ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای مشغول به فعالیت هستند.

توسعه گلخانه‌ها از راه‌های مهم توسعه بخش کشاورزی است

وی، توسعه محصولات گلخانه‌ای را یکی از راه‌های مهم توسعه بخش کشاورزی دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجتمع گلخانه‌ای خوسف یکی از واحدهای فعال تولیدی استان بوده که بیشتر این بهره برداران فارغ التحصیلان بخش کشاورزی هستند، افزود: مساحت این مجتمع ۳۰ هکتار بوده که از سال ۸۴ احداث شده است.

قوسی با بیان اینکه این مجتمع دارای ۵۴ قطعه بوده که از این تعداد الان ۳۰ واحد فعال مشغول به کار است، افزود: ۱۸ واحد باقی مانده نیز واگذار شده است و ظرفیت خالی برای متقاضیان جدید نداریم.

وی با اشاره به اینکه در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای در شهرستان خوسف احداث ۹۰ هکتار گلخانه پیش بینی و مقدمات کار انجام شده است، بیان داشت: یکی از مکان‌های پیشنهادی اجرای این طرح‌ها ۲۴ هکتار در حاشیه این مجتمع بود که به دلیل واقع شدن در کنار جنگل‌های دست کاشت از سوی منابع طبیعی رد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: با این وجود مکان‌های دیگری در سطح شهرستان پیش بینی شده تا نیاز بهره برداران در بخش کشاورزی محقق شود.

وی، بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای را یکی دیگر از کارهای در دست اقدام دانست و گفت: اگر افزایش تولید داشته باشیم به طور حتم بازار و فروش و صادرات نیز بهتر خواهد شد.

کد خبر 4804712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha