۲ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

امسال ۱۵۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای افزود می‌شود

 امسال ۱۵۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای افزود می‌شود

بوشهر- سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌ای کشور ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تا پایان سال یک هزار و ۵۰۰ هکتار به آن افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کلزا در دشتستان استان بوشهر اظهار داشت: باهدف صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید و تجاری‌سازی برای صادرات، سالانه ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گلخانه‌ای خواهد رفت.

برنامه امسال کشت ۳۰۰ هزار هکتار کلزا است

کشاورز با بیان اینکه برنامه امسال کشت ۳۰۰ هزار هکتار کلزا است که تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن محقق شده است افزود: برای کشت کلزا در ۲ تا ۳ منطقه مشکل کاهش بارندگی داشتیم که این مهم نیز برطرف شد.

اهتمام به کشت علوفه‌های با نیاز آبی کم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین از کشاورزان انتظار است باهدف افزایش تولید شیر در کشور نسبت به کشت علوفه‌های با نیاز آبی کم اهتمام جدی داشته باشند.

برای کشت بهاره کود، بذر و آفت‌کش تأمین است

کشاورز ادامه داد: برای کشت بهاره انواع محصولات کشاورزی کود، بذر و آفت‌کش تأمین است به نحوی که ذخیره آفت‌کش‌ها نیز اکنون ۲ برابر نیاز سالانه است.

افزایش تولید کلزا

وی در بخش دیگری اظهار داشت: افزایش تولید روغن و کنجاله همواره یکی از برنامه‌های جدی بخش کشاورزی بوده طوری که در پنج سال اخیر میزان تولید کلزا از ۶۰ هزار به ۴۲۰ هزار تن در سال گذشته رسید.

تمرکز بر کاشت کلزا

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: این برنامه همچنان ادامه دارد و علت تمرکز روی کلزا این است که یک محصول پاییزه و بیشتر متکی به آب باران است که با توجه به کم آبی کشور سازگاری بیشتری نیز با این شرایط دارد.

کشاورز ادامه داد: کلزا از همه مهم‌تر به علت عمق ریشه باعث حاصلخیزی خاک می‌شود و برای سال جاری نیز پیام ما به کشاورزان مناطق معتدل و کمی گرم این است که چنانچه کشت پاییزه کلزا را از دست داده‌اند در دی‌ماه از کشت کلزا پرهیز ولی از اوایل بهمن تا اوایل اسفند نسبت به کشت این محصول اقدام کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزان برای کشت محصول کلزا بدون نگرانی اقدام کنند زیرا عملکرد قابل قبولی خواهد داشت و می‌توانیم میزان تولید کلزا را نیز افزایش دهیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در سفر یک‌روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به استان بوشهر وی را همراهی کرده است.

کد خبر 4805508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha