۲ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳

سهمیه سوخت تاکسی ها کافی نیست:

رانندگان تاکسی قزوین از کافی نبودن سهمیه سوخت گلایه دارند

رانندگان تاکسی قزوین از کافی نبودن سهمیه سوخت گلایه دارند

قزوین- رانندگان تاکسی یگانه سوز در قزوین از کافی نبودن سهمیه بنزین ماهانه گلایه دارند و خواهان افزایش سهمیه دو برابری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرغم این که مسئولان در یک نظر کارشناسی اعلام کرده بودند با افزایش قیمت بنزین شاهد هیچ گونه افزایش قیمت و یا مشکلی نخواهیم بود هر روز گروهی از جامعه از پیامدهای این تصمیم که باید تدریجی اجرا می‌شد نه یکباره وارد شوک جدید می‌شوند.

امروز دوشنبه جمعی از رانندگان تاکسی یگانه سوز شهر قزوین با حضور در مقابل استانداری قزوین برای جلسه با مسئولان ستاد سوخت اقدام کردند تا مشکلات و گلایه‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

تعدادی از رانندگان تاکسی به نمایندگی از ۶۵ راننده که تاکسی بی سیم فعالیت می‌کنند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشتند: سهمیه ماهانه جوابگوی تردد آنها در شهر نیست و در کنار سایر هزینه‌های تحمیل شده از این پس باید برای تأمین بیش از ۵۰۰ لیتر سهمیه آزاد با قیمت سه هزار تومان هم دچار چالش جدید شوند.

رضا یوسفی یکی از رانندگان در این باره به خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه بدون نگاه کارشناسی ماهانه ۴۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعیین کرده اند در حالی که ما بدون خروج از شهر و در مسافرت‌های درون شهری حداقل روزی ۳۰ لیتر بنزین لازم داریم که ماهانه ۹۰۰ لیتر می‌شود.

وی بیان کرد: برای خرید روزانه حداقل ۱۷ لیتر کسری سهمیه باید ماهانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه اضافی پرداخت کنیم که این وضعیت برای ما فشار مضاعفی وارد می‌کند و سنگین است.

حجت ساریچلو دیگر راننده تاکسی هم بیان کرد: همه ما این خودروها را با وام خریده ایم و ماهانه یک میلیون تومان قسط خودرو داریم و قطعات خودرو هم گران است و استهلاک آن بالا و اگر قرار باشد بیش از یک میلون تومان هم برای بنزین پرداخت کنیم تداوم این وضعیت معیشت همه رانندگان را دچار چالش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از مسئولان استان بویژه مدیران سوخت انتظار داریم در تعیین سهمیه بنزین تاکسی‌ها تجدید نظر کنند تا هزینه‌های بیشتری به رانندگان که افراد زحمتکش و کم درآمد هستند وارد نشود.

قرار شد تعدادی از نمایندگان رانندگان تاکسی با مسئولان استان دیدار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند تا شاید گشایشی در گره‌های رانندگان تاکسی که با تحمل مشکلات فراوان در جابجایی شهروندان تلاش می‌کنند صورت گیرد.

امید است مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین و مسئولان سوخت استان برای حل مشکلات رانندگان زحمتکش اقدام عاجلی انجام دهند.

کد خبر 4805712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha