۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳

رئیس اداره سواد آموزی دزفول:

۹۵ درصد جمعیت سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در دزفول با سواد هستند

 ۹۵ درصد جمعیت سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در دزفول با سواد هستند

دزفول- رئیس اداره سواد آموزی شهرستان دزفول گفت: جمعیت با سوادی شهرستان دزفول از ۵۱ درصد قبل از انقلاب به بیش از ۹۵ درصد در جمعیت سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افزایش یافته است.

علیرضا شیرین صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طول ۴۰ سال فعالیت اداره سواد آموزی در شهرستان دزفول بیش از ۱۹۰ هزار فرد بی سواد و کم سواد توسط ۲ هزار و ۵۰۰ آموزش یار و آموزش دهنده اداره سواد آموزی در این شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند که باعث شد جمعیت با سوادی شهرستان دزفول از ۵۱ درصد در قبل از انقلاب به بیش از ۹۵ درصد در جمعیت سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افزایش یابد.

شیرین صحرایی با اشاره به بهبود آمار اختلاف سطح سواد بین زن و مرد و همچنین مناطق شهری و روستایی، تصریح کرد: اداره سواد آموزی شهرستان دزفول با اختصاص دادن بیش از ۸۵ درصد فعالیت خود در روستاها توانست اختلاف باسوادی بین مناطق شهر و روستایی را که قبل از انقلاب ۳۹ درصد بود، به ۱۰ درصد کاهش دهد و همچنین اختلاف سطح تحصیلات بین زن و مرد را از ۱۸ درصد به چهار درصد تنزل بخشد.

رئیس اداره سواد آموزی شهرستان دزفول ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱ هزار فرد کم سواد و بی سواد در ۲۰۰ کلاس درس از جمله دو مرکز یادگیری محلی شهدای دزفول و طلوع فجر در دوره‌های مختلف سواد آموزی مشغول به تحصیل هستند که علاوه بر سواد آموزی، مهارت‌های اساسی زندگی همچون آئین همسرداری، تربیت فرزند، مهارت کنترل خشم، مسائل بهداشتی و همچنین مهارت‌های حرفه‌ای مانند قالی‌بافی، خیاطی، گل‌دوزی، صنایع‌دستی و غیره را نیز فرا می‌گیرند.

شیرین صحرایی در پایان گفت: شهرستان دزفول به عنوان اولین شهر در استان خوزستان و بعد از تهران و اصفهان به عنوان سومین شهر در کل کشور در تاریخ ۱ بهمن ۵۸ یعنی ۲۲ روز بعد از فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی شروع به کار نمود و هم اکنون نیز با تمام قوا و با به کارگیری نیروهای خدوم و زحمتکش حتی در دورترین نقاط شهرستان، مشغول به خدمت‌رسانی در امر سواد آموزی است.

کد خبر 4806201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha