۴ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۳۸

رئیس پلیس‌راه:

خودروهای تندرو رصد می‌شود/ توقیف خودروهای حادثه‌ساز

 خودروهای تندرو رصد می‌شود/ توقیف خودروهای حادثه‌ساز

بوشهر- رئیس پلیس‌راه گفت: تخلف خودروهای تندرو به‌صورت سیستمی در سامانه شماره‌گذاری ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید تیمور حسینی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در بیشتر تصادف‌ها خودروهای تندرو به دیگران آسیب می‌رسانند برخورد با این خودروها و ایجاد شرایط ایمن و آرام برای همه‌کسانی که در محورهای ارتباطی کشور تردد می‌کنند از جمله مطالبه‌های عمومی جامعه است که باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: سامانه‌های پلیس‌راه در مرکز، شرایط تخلف خودروهای تندرو را رصد و بعد از مدتی شکایت‌هایی به‌صورت سیستمی بر روی سوابق آن‌ها در سامانه شماره‌گذاری ثبت می‌شود.

حسینی بابیان اینکه پلیس‌راه به رانندگانی که به کسانی که با امنیت و سلامت دیگران بازی می‌کنند هشدار جدی می‌دهد اضافه کرد: تخلف این خودروها سرعت غیرمجاز است و بر اساس تکلیف قانونی باید با هر خودرویی که به هر شکل و بهانه‌ای تخلفی داشته باشد برخورد شود.

توقیف ۱۰ روزه خودروهای حادثه‌ساز

وی با اشاره به توقیف ۱۰ روزه خودروهای حادثه‌ساز گفت: خودروهایی که بیش از سه مورد تخلف حادثه‌ساز مکرر داشته باشند با دستور مقام قضائی می‌توان آن‌ها را تا ۱۰ روز متوقف کرد.

رئیس پلیس‌راه یادآور شد: در صورت تکرار تخلف بعد از ترخیص، به‌طورقطع مجازات سنگین‌تری پیش‌بینی و اعمال می‌شود.

افزایش تصادفات در استان بوشهر

وی از افزایش تصادفات در استان بوشهر طی امسال خبر داد و ادامه داد: استان بوشهر به لحاظ شرایط خاصی که دارد درواقع یکی از استان‌های راهبردی و حساس به لحاظ تردد و ایمنی جاده‌هاست و امسال به دلایل مختلفی شاهد افزایش تصادف‌ها در آن هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۶ سال است که روند تصادف‌ها در استان بوشهر روند کاهشی داشته است بیان کرد: با تصمیم‌های گرفته‌شده امید می‌رود بتوانیم شرایط را به سال‌های گذشته برگردانیم.

آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر گفت: بیش از ۳۰ استان کشور دارای مسیر برفی، سردسیری و گردنه دار است و نزدیک به ۱۲۰ پاسگاه پلیس‌راه در کشور درگیر طرح زمستانی هستند.

رئیس پلیس‌راه خاطرنشان کرد: به‌منظور حمایت و تجهیز یگان‌های پلیس‌راه به‌زودی تعداد قابل‌توجهی خودرو در اختیار پلیس‌راه استان بوشهر قرار می‌گیرد و با بازسازی، نوسازی و تقویت ناوگان و سایر اقدام‌ها امید می‌رود شاهد یک وضعیت مناسب و امنیت پایدار در جاده‌ها و محورهای این استان باشیم.

کد خبر 4807821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha