۴ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۳۰

یک مداح اهل بیت (ع):

تریبون اهل بیت (ع) مظلوم‌ترین تریبون است/ غفلت از آموزش مداحی

تریبون اهل بیت (ع) مظلوم‌ترین تریبون است/ غفلت از آموزش مداحی

مشهد - صالحی خوانساری، مداح اهل بیت (ع) بیان کرد: طی این سال‌ها، آموزش مداحی در ایران و مخصوصا تهران مغفول واقع شده است. مظلوم‌ترین تریبون‌ها، تریبون مداحی و اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان نوازنی، شامگاه چهارشنبه در همایش نخبگان عصر روشنگری، در مشهد با بیان اینکه سطح معقولات جامعه رو به افزایش است، اظهار کرد: باید در حوزه مقتل و روضه نگرش مجدد داشته باشیم و در ذهن مخاطب گفتمان‌سازی کنیم.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: جامعه به ظاهر معقول ما، در مورد جامعه مداحان، یک جامعه تقریباً بی‌سواد است؛ چرا در یک میزگردی که در ماه محرم برای عاشورا برگزار می‌شود میزگرد مداحان نباشد تا مبانی روضه‌خوانی خود را برای مردم تبیین کند و مردم هم بدانند که مداح اهل بیت (ع) سواد دارد.

نوازنی ضمن اشاره به ضرورت رعایت اصالت متن در روضه‌خوانی، ادامه داد: گفتمان‌سازی در دنیای امروز از متن برانگیخته می‌شود در حالی که ما از متن غافل هستیم.

سعادت‌نژاد، مداح اهل بیت (ع) در این همایش عنوان کرد: افراطی‌گری در میان شیعه و سنی، عالم اسلام را با یکدیگر درگیر کرده است. افراطی‌گری را هم در شیعه و هم سنی باید نفی و از جامعه بیرون کنیم.

صالحی خوانساری، مداح اهل بیت (ع) در این مراسم بیان کرد: طی این سال‌ها، آموزش مداحی در ایران و مخصوصاً تهران مغفول واقع شده است. مظلوم‌ترین تریبون‌ها، تریبون مداحی و اهل بیت (ع) است.

حسین هوشیار در این همایش گفت: نهاد نظارتی، اولویت ماست و همه حمایت می‌کنیم؛ میکروفون مداحان مظلوم‌ترین میکروفون است. میکروفون مدح و مرثیه امام حسین (ع) را هر کسی که از راه می‌رسد و فکر می‌کند صدایش خوب است به دست می‌گیرد. باید این میکروفون را از دستشان بگیریم و بگوییم که این تریبون صاحب دارد.

کد خبر 4807836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha