۴ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۴۷

روز شلوغ شورای شهرشیراز

حکایت مدیران پارتی دار شهرداری شیراز

حکایت مدیران پارتی دار شهرداری شیراز

شیراز - انتقاد از برخی مدیران پارتی دار شهرداری، بررسی اعزام بعضی از مدیران شهرداری و اعضای شورا به خارج کشور و ... ازجمله موضوعات و حواشی جلسه شورای شهر شیراز است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و پانزدهمین جلسه صحن علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز که در چهارشنبه برگزار شد، چند دستور کار در برنامه‌های شورای شهر قرار داشت و علاوه بر این دستور کارها شاهد چند طرح دو فوریتی نیز بودیم.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به لایحه دو فوریتی اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، برای بازدید ازکشورهای مالزی و سنگاپور، الزام شهرداری برای ارائه ریز محاسبات عوارض بهای خدمات ذکر شده ارائه شد.

همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز، پس از وصول بررسی و با اکثریت آرا مقرر شد که طرح اولیه جهت بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود.

شرمنده بانوان و نوامیس شهر هستید

یکی از دستور کارهایی که در شورای شهر مورد بحث قرار گرفت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اجازه انتفاع یک قطعه زمین به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع واقع در میدان احسان بود که با حفظ مالکیت شهرداری برای ساختن سالن ورزشی بانوان در اختیار اداره‌کل ورزش وجوانان استان فارس قرار گیرد که این طرح مورد موافقت و تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار نگرفت.

سید احمدرضا دستغیب عضو شورای شهر و رئیس پیشین شورای شهر یکی از موافقان این طرح بود که با اشاره به اینکه بودجه لازم برای ساخت این فضای ورزشی توسط ورزش و جوانان فارس تأمین شده است، گفت: حق زنان و بانوان شهر شیراز ضایع شد و شورایشهر با عدم تصویب این طرح شرمنده زنان و نوامیس خواهد شد.

دستغیب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند حق دارند که به همان نسبت نیز دارای فضای ورزشیمناسب و استاندارد باشند.

محمدتقی تذروی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز بیان کرد: ورزش بانوان محجور واقع شده و وضعیت وخیمی دارد.

تذروی پیشنهاد داد: لایحه‌ای مجزا تدوین شده و قطعه زمین مذکور توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته و در اختیار بانوان قرار گیرد.

تعیین مدیر با طعم پارتی

سید احمدرضا دستغیب که روز شلوغی در شورای شهر داشت در نطق پیش از دستور خود نیز اینگونه آورد که تنها کارمندانی ارتقا می‌یابند که پارتی داشته باشند. پارتی بازی رونق می‌گیرد و افراد سو استفاده کننده، به دنبال پارتی‌های کلفت‌تر، در شورا یا در نهادهایقدرت هستند.

این عضو شورای شهر در ادامه این نطق متذکر شد: اکثر ادارات و از جمله شهرداری شیراز، دچار این آفت شده و در این دو سالگذشته، وضعیت به مراتب بدتر شده است. چگونه است که یک کارشناس باید همیشه کارشناس باقی بماند و هیچ ارتقا شغلی نداشتهباشد؟ و فردی تازه وارد به شهرداری، بدون داشتن سابقه مدیریتی و تجربی، در بالاترین رده‌های مدیریتی شهرداری منصوب گردند؟

دستغیب در خصوص آشفته بازار تعیین مدیر در شهرداری خاطرنشان کرد: شاهد انتصابات بی ضابطه، حتی بدون شرایط احرازتوانمندی های لازم در سازمان بزرگ شهرداری شیراز و شاهد قربانی شدن نیروها و پرسنل خدوم و نجیب شهرداری بوده و شاهد بی‌ثباتی مدیریتی در شهرداری هستیم.

کد خبر 4807842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha