۵ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳

استاندار سیستان وبلوچستان:

بانک اطلاعاتی بخش تولید و صنعت ایجاد شود

بانک اطلاعاتی بخش تولید و صنعت ایجاد شود

زاهدان - استاندار سیستان وبلوچستان گفت: لازم است یک بانک اطلاعاتی در بخش تولید و صنعت ایجاد شود تا پژوهشگران با مراجعه به آن بتوانند بر اساس نیازمندی دستگاه طرح تحقیقاتی تدوین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاه‌های توانمند، کشور توسعه یافته را پدید می‌آورند و نباید بین جامعه و دانشگاه فاصله و طبقه‌بندی ایجاد شود.

وی با تاکید بر تعامل و همکاری بیشتر بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی؛ افزود: سمت و سوی اقدامات پژوهشی باید هویت بخشی به جامعه باشد و تأثیر پژوهش نیز می‌بایست در تولید مطلوب و رونق بخشی به صنعت کشور دیده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد خودباوری در جامعه باعث موفقیت بیشتر می‌شود و بخشی از مشکلات و موانع دستگاه‌ها نیز از طریق پژوهش می‌تواند رفع شود.

موهبتی تاکید کرد: لازم است یک بانک اطلاعاتی در بخش تولید و صنعت ایجاد شود تا پژوهشگران با مراجعه به آن بتوانند بر اساس نیازمندی دستگاه طرح تحقیقاتی تدوین کنند.

وی تصریح کرد: هر دانشگاهی که طرح پژوهشی آن منجر به تولید مناسب شود از محل اعتبارات کارگروه کمک می‌شود.

معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری هم در این نشست یا تشریح ماده ۵۶ قانون الحاق ۲ گفت: به موجب این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های موضوع ماده (۵۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) مصوب ۱۳۸۴/۸/۱۵ مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، یک درصد (۱%) از اعتبارات تخصیص‌یافته هزینه‌ای به استثنای فصول (۱) و (۶) و در مورد شرکت‌های دولتی از هزینه‌های غیرعملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کنند.

ثریا سیدزاده افزود: بر اساس آئین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه، کارگروه‌های این شورا از ۱۳ کارگروه به ۴ کاهش پیدا کرده و این کارگروه نیز به قوت خویش باقی است که نشان از آهنیت پژوهش دارد.

بنابر این گزارش، در این جلسه ضمن اعلام گزارشات هفته پژوهش در پایان از پژوهشگران، تولیدکنندگان، فناوران، دانش آموزان پژوهنده، کارآفرینان و مخترعین برتر استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4807951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha