۸ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۶۹۸ کیلومتر راه روستایی کردستان در حال احداث است

۶۹۸ کیلومتر راه روستایی کردستان در حال احداث است

سنندج - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: عملیات اجرایی احداث ۶۹۸ کیلومتر راه روستایی در این استان در قالب ۲۱۵ قرارداد کاری توسط پیمانکاران در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه برای اتمام این میزان راه روستایی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر این میزان، حدود ۴۰ کیلومتر راه دیگر نیز با استفاده از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار، بهسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون از شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان دو هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت شده که شامل ۴۸.۵ درصد راه‌های دسترسی روستاهای این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: این شاخص با میانگین ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله ۱۶.۵ درصدی دارد که تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری در این وزارتخانه ادامه دارد.

ثابتی یادآور شد: همچنین در بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی کردستان عملیات خاکی، ابنیه فنی و روسازی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

وی بیان کرد: هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در هر کیلومتر در سایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردار هستند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی بودن منطقه در هر کیلومتر تا ۷۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

کد خبر 4809892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha