۱۰ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۵۴

نماینده مردم کرمان و راور:

۲ مرکز شتاب دهنده در حوزه کشاورزی کرمان راه اندازی شود

۲ مرکز شتاب دهنده در حوزه کشاورزی کرمان راه اندازی شود

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور گفت: درخواست داریم که دو مرکز شتاب دهنده در استان کرمان در حوزه کشاورزی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی سه شنبه شب در کارگروه علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: منطقه اقتصادی شهر کرمان مصوب شده است اما برخی اصلاحات باید انجام شود پیش بینی می‌کنیم ظرف دو هفته آینده این موضوع نهایی شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم ترکیبی از ظرفیت علم و فناروی استان در این منطقه ورود پیدا کرده و فعالیت کنند و همچنین منطقه ویژه گردشگری شهداد نیز به تصویب رسیده و پس از تأیید شورای نگهبان، نهایی می‌شود.

وی با بیان این مطلب که ۱۴۰۰ کالا وارداتی سال گذشته به کشور وارد شده است، افزود: در کرمان فقط برای شرکت گل گهر ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه نیاز داریم که شرکت‌های دانش بنیان ما قادر هستند این قطعات را تأمین کنند لذا نیاز داریم این بستر در استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: شرکت‌های صنعتی ما در استان مجموع ۴۰۰ میلیون یورو میزان واردات سالانه آنها است و اگر شرکت‌های دانش بنیان استان بتوانند به مقدار ۵۰ درصد را در داخل تهیه کنند، نتایج خوبی را در بر دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت استان کرمان متفاوت از سایر استان‌ها هست، افزود: درخواست داریم که دو مرکز شتاب دهنده در استان کرمان در حوزه کشاورزی راه اندازی شود.

محمدعلی دهقان معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه سه واحد دانش بنیان در منطقه ویژه رفسنجان با حضور دکتر ستاری بازدید شد، اظهار داشت: در کرمان هم در دانشگاه علوم پزشکی از مرکز نوآوری بازدید به عمل آمد و در مجموع حضور جناب ستاری برای استان سفر پرباری بوده است.

کد خبر 4812852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha