۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

استاندار فارس اعلام کرد:

تسهیل شرایط سرمایه گذاری در شیراز

تسهیل شرایط سرمایه گذاری در شیراز

شیراز- استاندار فارس گفت: مدیران کلان استان و مدیریت شهری باید شرایط سرمایه گذاری در شهر شیراز را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی چهارشنبه با حضور در شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: جذب سرمایه گذاری در شهر شیراز باید به گونه‌ای باشد که این سرمایه گذاری ها منجر به ایجاد تحول در شهر شیراز شود.

عالی‌ترین مقام دولت در فارس متذکر شد: وجه مشترک برنامه ریزی مدیران کلان و مدیریت شهری گردشگری است که هیچ گاه این عنصر اقتصادی متأثر از تحریم‌ها و سیاست‌های کشوری‌های غربی نیست.

رحیمی در خصوص نحوه عملکرد شورای و شهرداری شیراز بیان کرد: از شورای شهر و شهرداری شیراز برای دو موضوع تشکر می‌کنم نخست برای فعالیت‌های عمرانی و تشکر دوم برای فعالیت‌هایی که انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: شورای شهر از اینکه شهر فروشی نکرد و اولویت به زندگی پیاده در شهر را نسبت به اتومبیل رانی ارجع دانست واز حدود قانون عبور نکرد قابل تقدیر است

استاندار فارس متذکر شد: هدف حضور استاندار در شورای شهر این است که مدیران شهری خدمات پیشرویی را در اختیار شهروندان قرار دهند

رحیمی در خصوص شرایط استان و کشور در عرصه‌های بین المللی نیز عنوان کرد: پس از برجام گشایش‌های خوبی در عرصه‌های سرمایه گذاری در سطح استان و کشور ایجاد شد اما پس از خروج برخی از کشورها از برجام شاهد بودیم که علاوه بر تحریم‌های مختلف امکان جذب سرمایه گذاری خارجی در داخل کاهش یافت.

او در خصوص ارزیابی عملکرد شورای شهر بیان کرد: طی سه سال گذشته ارزیابی شورای شهر قابل قبول بود و اقدامات این نهاد رضایت بخش است.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت دوازدهم خود دوم قطار شهری شیراز به بهره برداری برسد و ادامه داد: سیستم حمل و نقل عمومی باید به گونه‌ای مورد ترمیم قرار گیرد که همه افراد جامعه بتوانند از این مد حمل و نقل استفاده کنند.

او در خصوص وظیفه مدیران کلان و شهری نیز اظهار کرد: استفاده از پتانسیل‌های داخلی، مرادوات بین المللی، حل مشکلات کلان اجتماعی و تشریح این مشکلات تنها بخشی از وظایفی است که بر عهده مدیران است.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص نحوه گاز رسانی به روستاهای فارس نیز عنوان کرد: پیش از سال ٩٢ تنها ۶٨٣ روستا گاز رسانی شده بود و اکنون و تا پایان تیر ماه ٩٨ بالغ بر هزار و ٩٠٢ روستا گاز رسانی شده است.

کد خبر 4813676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha