۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸

لاریجانی:

آمریکایی‌ها تاوان شهادت «سردار سلیمانی» را می‌دهند

آمریکایی‌ها تاوان شهادت «سردار سلیمانی» را می‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت سردار سلیمانی، گفت: آمریکایی‌ها وضع ناامنی ایجاد کردند و تاوان آن را خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس ظهر امروز در پی شهادت سردار سلیمانی در گفتگو با شبکه خبر در رابطه با پیام مجلس در خصوص این اقدام تروریستی، گفت: در ابتدا این ضایعه بزرگ را به ملت شریف ایران و همه مسلمانان منطقه که می دانم با شخصیت این شهید بزرگوارآشنا بودند و قدر او را می‌دانند تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار خصوصیاتی داشت که هیچ وقت از ذهن‌ها محو نمی‌شود، افزود: وی فردی بود که برای انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب و میان مسلمانان فرد پاک باخته ای بود. در طول ۳۶ یا ۳۷ سالی که ایشان را می‌شناسم همیشه غیور بود و با غیرت نسبت به انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران و دردهای امت اسلام حساسیت داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سردار سلیمانی با شجاعت بود و در مسیر کار خود با دقت نظر عمل می‌کرد. باهوش بود و اینکه او را در رسانه‌های خارج شخصیت ممتازی می‌دانند بخاطر همین دقت نظرهایی بود که در کارش داشت.

لاریجانی گفت: دوره‌ای که در نیروی قدس فعالیت می‌کرد از پختگی خیلی خوبی برخوردار شده بود و حس خوبی نسبت به کارش داشت و با تمام وجود در مسیر کارش فعال بود.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی شب و روز نمی‌شناخت، گفت: از این رو شخصیت خیلی مهمی را از دست دادیم. البته در انقلاب اسلامی اینگونه شهادت‌ها باعث رویش‌های بعدی خواهد شد. ابتدای پیروزی انقلاب شهیدان بهشتی، مطهری، باهنر، رجایی را داشتیم که آنها هم آدم‌های بزرگی بودند و وقتی می‌رفتند حرکت انقلاب با خون آنها تداوم پیدا می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً این حادثه هم که شهادت یک برادر عزیز و مجاهد است برای آینده انقلاب همین نقش را خواهد داشت. من فکر می‌کنم این خطایی که امریکایی‌ها کردند، یک خطای راهبردی و اقدام تروریستی دولتی بود که آن را قبول کردند. گاهی در صحنه جهانی کارهایی می‌کنند ولی نمی‌پذیرند اما این بار پذیرفتند و این نشان می‌دهد که آنها با بی تدبیری این کار را انجام دادند.

لاریجانی با بیان اینکه طبعاً این حساسیت هم در مردم عراق و هم در ملت بزرگ ایران است که وقتی یک فرمانده بزرگ اسلام را با آن سابقه درخشان مجاهدت به شهادت می‌رسانند باید بدانند که نتیجه این به دست خودشان در منطقه وضع ناامنی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: خسارات برای خودشان خواهد بود. جفایی که به ملت ایران کردند و یک سردار عظیم الشان را از ملت ایران گرفتند تاوانش را خواهند داد.

وی در پایان تصریح کرد: ما نمی‌خواستیم یک چنین شرایطی در منطقه به وجود بیاید اما آمریکایی‌ها این آشفتگی را در مواقع مختلف ایجاد کردند. این حادثه با همتی که ملت ایران دارند به نحو احسن جبران می‌شود و یک پشتیبانی عمیق‌تری برای ملت ایران به وجود می‌آید. مردم قدردان این شخصیت بسیار ارزشمند هستند.

کد خبر 4814989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha