۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۲

گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری ظهر شنبه با حضور مسئولان برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در این نشست گفت: افرادی در فضاهای مشارکتی حضور دارند که هویت اجتماعی و دغدغه‌های غیرفردی دارند و به دنبال منفعت شخصی نیستند و این ارزشمند است.

مقدس افزود: سمن‌های می‌توانند با مطالبه گری اجتماعی موجب پاسخگویی دولت‌ها باشند.

وی ادامه داد: این تلاش منجر به تجربه اندوزی اجتماعی و به دست آوردن اعتماد عمومی برای تشکل‌ها می‌شود.

مقدس، اولین آسیب به تشکل‌ها را ورود به مباحث مالی دانست و بیان کرد: ایجاد پایگاه اجتماعی و اعتمادآفرینی در بین جامعه موجب به وجود آمدن اقبال عمومی نسبت به برنامه‌ها خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: به دنبال سیاست‌های وزارتخانه تلاش کردیم تا هم در زمینه کیفیت بخشی و کمیت بخشی اقدام و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعداد تشکل‌ها را به ۶۵ عدد افزایش دهیم.

حمید کریمی بیان کرد: جذب تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ سه میلیارد تومان، ساخت خانه‌های جوان در شهرکرد و لردگان، راه اندازی مراکز تخصصی ازدواج، پیگیری تشکیل ستادهای ساماندهی امور جوانان از دیگر برنامه‌های قابل توجه در این حوزه است.

کریمی کیفی سازی فعالیت‌های تشکل‌ها را اولویت امروز بیان و ادامه داد: کارآفرینی مهمترین موضوع جامعه است زیرا بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد لذا باید فعالیت سمن‌ها در این زمینه بیشتر باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان نیز در این نشست گفت: همراهی با سیل زدگان، برگزاری برنامه‌های هفته جوان، گرامیداشت دهه ازدواج، برگزاری انتخابات دومین مجمع جوانان استان و اجرای برنامه‌های ملی در سال ۹۸ با مشارکت دبیران تشکل‌ها انجام شده است.

طهماسب شیروانی ظرفیت تشکل‌ها در مباحث آسیب‌های اجتماعی را بسیار خوب ارزیابی و افزود: سمن‌ها چون برخاسته از بدنه اجتماعی مردم هستند، بیشتر مورد پذیرش جامعه قرار می‌گیرند.

دومین نشست دبیران سازمان‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری با مدیران کل امور اجتماعی استانداری و ورزش و جوانان برگزار و بر لزوم برنامه محوری در این حوزه تاکید شد.

کد خبر 4816118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha