۱۴ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی خبرداد؛

صادرات ۲میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان مرکزی در سال جاری

صادرات ۲میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان مرکزی در سال جاری

اراک- رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: در ۹ ماهه سال جاری شرکت‌های دانش بنیان استان به میزان دو میلیون دلار صادرات داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رفیعی روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ۸۵ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی مستقر است و رتبه استان در این بخش رتبه هشتم کشور است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۶۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان مستقر است که از این تعداد ۴۴ شرکت دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان کرد: هدف اصلی پارک علم و فناوری ارائه فرآیندهای مناسب‌تر مانند مشاوره‌های تخصصی، آموزش‌های مدل و جامعی که در زمان ممکن مطرح می‌شود و در کنار آن اعطای تسهیلات مادی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در قالب اقساط دراز مدت و خواب طولانی به شرکت‌ها می‌باشد.

رفیعی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان یک صندوق غیر دولتی با آورده ۵.۵ میلیارد تومان است که هدف آن حمایت از سرمایه گذاری خطر پذیر و ارائه وام با اقساط کوتاه‌تر به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: اقدامات جدی در پارک علم و فناوری استان انجام شده به طوری که تمامی فعالیت‌های بازنگری در استان در راستای پتانسیل‌های موجود و شناسایی مفاهیم توسعه صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان داشت: هرسال نمایشگاه ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و پارک‌های دانش بنیان کشور از سوی معاونت و وزارت علوم برگزار می‌شود تا فرآیند شرکت‌ها در قالب داوری پیشرفته ارزیابی شوند که امسال هم مانند سال گذشته در آن شرکت‌های دانش بنیان رتبه اول را کسب کردند که شرکت‌های استان مرکزی از استان‌های برگزیده در این حوزه انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان در زمینه فروش با شهرداری استان تهران فعالیت‌های دانش بنیان انجام می‌دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: پارک علم و فناوری استان مرکزی با مشکلاتی نظیر راه دسترسی، گاز کشی و آب رسانی به ویژه در واحدهای مستقر مواجه است که مقرر شد با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تمهیداتی در این باره اندیشیده شود.

کد خبر 4816645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha