سایه سنگین آمریکایی ها بر نمایشگاه فناوری «سی ای اس»

سایه سنگین آمریکایی ها بر نمایشگاه فناوری «سی ای اس»

نمایشگاه فناوریCES ۲۰۲۰ امسال زیر سایه سنگین مقامات آمریکایی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ترامپ قصد دارد چند مقام بلندپایه به نمایشگاه CES ۲۰۲۰ بفرستد. این در حالی است که صنعت فناوری هم اکنون زیر ذره بین سیاستمداران است.

الین چائو وزیر حمل ونقل، ویلبر رأس وزیر بازرگانی، دان برولیت وزیر انرژی، ایوانکا ترامپ مشاور کاخ سفید، مایکل کراتسیوس معاون رئیس جمهور در امور سیاستگذاری علوم و فناوری کاخ سفید از جمله ۱۵۰ مقام دولتی هستند که از آمریکا و سراسر جهان در CES حضور می‌یابند.

سال‌های گذشته مقامات آمریکایی کمتری در این نمایشگاه حاضر می‌شدند و در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به دلیل تعطیلی دولت هیچ مقامی در این نمایشگاه حضور نداشت.

نمایشگاه CES که از ۷ تا ۱۰ ژانویه برگزار می‌شود بیش از ۱۷۵ هزار بازدید کننده را به خود جلب می‌کند. همچنین حدود ۴۵۰۰ شرکت فناوری‌های نوین خود را به نمایش می‌گذارند.

کاخ سفید ارتقای فناوری را راهی برای افزایش اشتغال در این کشور می‌داند و مشغول تسهیل موانع قانونی برای پیشرفت فناوری پهپادها و خودروهای خودران است.

این درحالی است که وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال مشغول بررسی و تحقیق در شرکت‌های بزرگی مانند فیس بوک، گوگل، آمازون و اپل به دلیل نقض قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) هستند.

کد خبر 4816920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha