۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سمنان:

سند آمایش سرزمین استان سمنان ۲ هفته آینده در سطح ملی مطرح می‌شود

سند آمایش سرزمین استان سمنان ۲ هفته آینده در سطح ملی مطرح می‌شود

دامغان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سمنان بابیان اینکه همراهی دانشگاه‌ها در تدوین سند آمایش سرزمین استان ضروری است، گفت: این اسناد طی دو هفته آینده در سطح ملی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر مالکی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای دانشگاه دامغان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان به میزبانی این دانشگاه بابیان اینکه طی دو هفته آینده سند آمایش سرزمین استان سمنان در شورای عالی آمایش سرزمینی کشور مطرح خواهد شد، ابراز داشت: سمنان مفتخر است که به‌عنوان اولین استان در این حوزه پیشرو خواهد بود.

وی بابیان اینکه همراهی دانشگاه‌ها در تدوین اسناد ضروری است، افزود: دانشگاهیان می‌بایست در خصوص تدوین و طراحی تمامی اسناد در استان، نسبت به ارائه مشاوره‌های تخصصی اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بابیان اینکه دانشگاه‌ها سرمایه‌های عظیم اجتماعی به شمار می‌روند که می‌توانند منجر به ارتقای جامعه شوند، ابراز داشت: دانشگاه دامغان می‌تواند سرمایه‌های عظیم اجتماعی را در شهرستان ارتقاء بخشیده و این امر باعث ماندگاری سرمایه‌های مالی و درآمدی در شهرستان خواهد شد.

مالکی بابیان اینکه توجه به گردشگری و راهکارهای نگهداری سرمایه‌های مالی در این شهرستان در قالب تدوین طرح‌های پژوهشی باید در دستور کار واقع شود، تصریح کرد: ارتباط دانشگاه با شورای برنامه‌ریزی شهرستان، می‌تواند همراه با ارائه طرح‌های تخصصی و مشاوره‌های مطلوب، در توسعه منطقه تأثیرگذار باشد.

وی بابیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری‌ها ۲۳ درصد جمعیت دامغان را روستایی و مابقی را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد، افزود: این شهرستان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان به خود اختصاص داده که وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

کد خبر 4818424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha