۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴

مهر گزارش می‌دهد؛

سنگ تمام اردبیلی‌ها در بزرگداشت مالک اشتر زمان/«سردار» درقلب مردم

سنگ تمام اردبیلی‌ها در بزرگداشت مالک اشتر زمان/«سردار» درقلب مردم

اردبیل-اهالی ولایت مدار استان اردبیل بعد از اقامه نماز ظهر، با حضوری باشکوه برای بزرگداشت جایگاه والای مالک اشتر زمان در میدان عالی قاپو تجمع کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مالک پناهی سردی: اهالی قدرشناس و ولایت مدار استان اردبیل از ساعت ۱۳ روز دوشنبه در تجمعی باشکوه در بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش در خیابان‌های منتهی به میدان عالی قاپو حاضر شدند.

تمام اقشار از زن و مرد و جوان و پیر برای بزرگداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محل تجمع حاضر شده و رفته رفته بر تعداد حاضران در این مراسم نیز افزوده می‌شود.

هیئت‌های مذهبی مختلف مردمی نیز پیش از این در اطلاعیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از آحاد مردم درخواست کرده بودند که در تجمع بزرگ مردمی حاضر شده و بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کرده و یاد و خاطره این سردار سرافراز اسلام را زنده نگهدارند.

برای حضور در این مراسم برودت هوا نیز در عزم مردم هیچ خللی وارد نکرده و شاهد حضور باشکوهی در محل تجمع هستیم.

عزاداری اهالی اردبیل به سبک و سیاق عاشورای حسینی

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در حاشیه تجمع مردمی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: لحظه اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی خبر سنگینی برای جامعه ایران اسلامی بود تا تمامی آزادی خواهان با شنیدن این خبر عزادار شوند.

عبدی ادامه داد: سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بدین منظور با مشارکت آحاد مردم ویژه برنامه‌های مختلفی را در دو روز گذشته در حسینیه ثارالله تدارک دید که با حضور گسترده مردمی نیز همراه شد.

وی ادامه داد: امروز نیز مردم ولایی و شهید پرور شهرستان اردبیل در میدان عالی قاپو به سبک و سیاق مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی حاضر شدند تا ضمن عزاداری، عهد و پیمان خود با شهدا را تازه کرده و اعلام کنند که راه سرخ شهدا را ادامه خواهند داد.

عبدی تصریح کرد: چنین حضور گسترده‌ای از آحاد مردم در تجمع عزاداری نشان دهنده این بوده که مردم راه سردار سلیمانی را ادامه خواهند داد و جبهه مقاومت با سرعت بیشتری در جهان اسلام به مأموریت خود تداوم می‌بخشد.

وی یادآور شد: ترامپ باید به خوبی بداند که با این اقدام ضد انسانی خود بار دیگر قاعده و قانون بین المللی را زیرپا گذاشت و پاسخ امت اسلامی بسیار دردناک و پشیمان کننده خواهد بود.

اهداف جبهه مقاومت با حذف چهره‌ها کمرنگ نمی‌شود

حسن دهقانی نیا فرمانده سپاه بسیج ناحیه اردبیل نیز در این تجمع بزرگ مردمی به خبرنگار مهر گفت: اهداف نظام اسلامی و جبهه مقاومت با چنین اقدامات تروریستی کمرنگ نخواهد شد بلکه با سرعت و انسجام بیشتری راه حق را ادامه خواهیم داد.

به گفته وی دولتمردان شرور آمریکایی که به صورت غیرقانونی در عراق حاضر شده و به صورت ناجوانمردانه سردار سلیمانی را به شهادت رساندند باید متوجه عواقب این کار خود باشند.

فرمانده سپاه بسیج ناحیه اردبیل با بیان اینکه استکبار جهانی نمی‌توانند اهداف نظام را با شهادت و حذف چهره‌ها از بین ببرند، افزود: نه تنها هزاران سردار سلیمانی بلکه میلیون‌ها سردار سلیمانی در جبهه مقاومت حاضر دارند و با حوصله و حساب شده انتقام سختی از دشمنان خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: همانگونه که خون شهید حججی و هم رزمانش باعث شد تا داعش به صورت کامل از کره زمین حذف شود، به زودی و با فراهم شدن شرایط حضور دولتمردان مستکبر جهانی در خاورمیانه نیز با شهادت سردار سلیمانی منتقی خواهد شد.

شهادت مردان خدایی نهضت اسلامی را منسجم‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام قیاسی، امام جمعه سابق نیر در این مراسم به خبرنگار مهر گفت: ایمان و اخلاص مثال زدنی سردار سلیمانی باعث شد با تمام قوا و در تمامی شرایط در مقابل زورگویان ایستادگی کرده و تا آخرین نفس‌های خود در جبهه حق علیه باطل حاضر شود.

به گفته وی استقبال و بدرقه باشکوه مردمی از سردار سلیمانی نشان دهنده محبوبیت والای ایشان در بین اقشار مختلف مردم بود.

قیاسی تصریح کرد: شهادت این سردار سرافراز اسلام حادثه تلخی بود اما این خون‌ها نه تنها از بین نمی‌روند بلکه باعث زنده نگه داشتن و مسنجم و استوارتر کردن نهضت اسلامی خواهند شد.

کد خبر 4818442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha