۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴

معاون اقتصادی استاندار سمنان:

نبود مرکز رشد علمی در دامغان خلأ جدی در حوزه دانشگاهی است

نبود مرکز رشد علمی در دامغان خلأ جدی در حوزه دانشگاهی است

دامغان - معاون اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه دانشگاه دامغان باید فرا شهرستانی به‌صورت استانی و منطقه‌ای عمل کند، گفت: نبود مرکز رشد علمی در دامغان خلأ جدی در حوزه دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای دانشگاه دامغان به میزبانی این دانشگاه بابیان اینکه نبود پارک علم و فناوری یا مرکز رشد موجه در شهرستان دامغان خلأ جدی در بحث آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی محسوب می‌شود، ابراز داشت: رفع این موارد می‌بایست در دستور کار قرار گیرد تا علم به تولید ثروت منتهی شود.

وی بابیان اینکه علم بدون ثروت نارضایتی عمومی را به دنبال دارد، افزود: می‌بایست کوشید تا با اتخاذ راهکارهای مناسب و مطلوب، تجاری‌سازی علم در دستور کار قرار گیرد.

دانشگاه دامغان پا در رکاب برای حل مسائل استان

معاون اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه خوشبختانه در استانی زندگی می‌کنیم که شاخص‌های دانشگاهی آن رو به رشد است، ابراز داشت: وجود سرمایه‌های انسانی مطلوب و جمعیت بالای دانشگاهیان و دانشجویان به‌تنهایی کافی نیست و می‌بایست ارتباط بین این ظرفیت‌ها تقویت شود.

عسگری بابیان اینکه باید از موازی‌کاری پرهیز کرد زیرا زمان آزمون‌وخطا گذشته است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید محدود به مرزهای جغرافیایی شوند می‌بایست با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود با سرعت بیشتری بتوان آن‌ها را به ثروت تبدیل کرد.

وی بابیان اینکه اصولاً به یافته‌های پژوهشی توجهی نمی‌شود اما باید خطوط قرمز را احصا و مسیر را برای کادر اجرایی استان روشن کرد، افزود: دانشگاه دامغان باید در وهله نخست با ایفای نقش در برنامه‌ریزی‌های استانی پادررکاب برای حل مسائل استان اقدام کند و سپس با انجام طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی و پژوهشی در این مسیر با سرعت بیشتری و با انجام پژوهش‌های هدفمند گام بردارد.

لزوم بررسی ابعاد اقتصادی راه اندازی بندر خشک

معاون اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه طرح گردشگری فضایی در تپه‌های مریخی در جنوب دامغان از سوی سازمان گردشگری فضایی کشور ارائه‌شده است، ابراز داشت: می‌توان با ایجاد ارتباط بین دانشکده زمین‌شناسی و سازمان فضایی کشور به‌صورت مشترک کار را به سرانجام رساند.

عسگری بابیان اینکه بالغ‌بر ۲۴ میلیون تُن تولید محصولات مختلف در استان وجود دارد که میزان ۱۸ میلیون تُن آن بهره‌برداری از معادن است، تصریح کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از خام فروشی در حال انجام است و دانشگاه باید در کارگروه اشتغال، تنظیم بازار، پژوهش، امور زیربنایی و سایر کارگروه‌ها و ستادها به‌عنوان عضو فعال حضور پیدا کند.

وی بابیان اینکه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها باید به امور و اقدامات اقتصادی و ذینفعی به‌صورت عملی ورود کنند، افزود: بحث راه‌اندازی تعاونی‌های منطقه‌ای و بندر خشک در این شهرستان نیز طرح‌ها و ایده‌های مطلوبی است که باید زیرساخت‌ها و ابعاد مختلف کارایی آن بررسی و میزان تأثیرگذاری اقتصادی آن ظرفیت سنجی شود.

کد خبر 4818454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha