۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵

فرمانده سپاه سلمان ناحیه سنگر:

«حاج قاسم» یک تفکر و اندیشه استکبارستیز در جهان اسلام بود

«حاج قاسم» یک تفکر و اندیشه استکبارستیز در جهان اسلام بود

رشت- فرمانده سپاه سلمان ناحیه سنگر با اشاره به نقش مهم سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در ایجاد هسته های مقاومت در منطقه، گفت: «حاج قاسم» یک تفکر و اندیشه استکبارستیز در جهان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» همزمان با آغاز دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ادامه کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

هراس آمریکا از قدرت نفوذ حاج قاسم

سرگرد پاسدار مرتضی نورسته، فرمانده سپاه سلمان ناحیه سنگر و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی، گفت: مردمی بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی بود.

وی با معرفی کتاب «جدال دو اسلام» از آثار انجمن فرهنگی هنری شهید «بهروز محمدی» با بیان اینکه این اثر پیرامون جلد بیست و یکم صحیفه امام خمینی (ره) با موضوع جدال اسلام ناب محمّدی و اسلام آمریکایی نوشته شده است، اظهار کرد: امام راحل در بحث قطعنامه ۵۹۸ و پیش از امضای آن به مدت ۱۰ روز حاضر به امضا و پذیرش قطعنامه نبود و همواره «شعار جنگ جنگ تا پیروزی» و «اه قدس از کربلا می‌گذرد» را تنها راه موفقیت در مبارزه با مستکبران جهان به ویژه حامی بزرگ استکبار جهانی یعنی آمریکای جهان خوار می‌دانستند.

سرگرد نورسته با اشاره به وضعیت نامه سیاسی و عبادی امام راحل، تصریح کرد: ایشان در این وصیت نامه تاریخی همواره بر دو موضوع مهم برحذر داشتن مردم از تفکرات لیبرالیسم و نفوذ خواص با تفکر لیبرال در درون ارکان نظام و دولت و همچنین حفظ روحیه مبارزه و مواجهه با استکبار جهانی در هر زمان و مکان تأکید داشتند.

فرمانده سپاه سلمان ناحیه سنگر با بیان اینکه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی ۲۲ سال پس از اتمام جنگ و پذیرش قطعنامه راه و تفکر امام را زنده کرد، افزود: این شهید بزرگوار با ایجاد هسته مقاومت و ساماندهی این قوا در پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین توانست بار دیگر به قلمرو و مرزهایی که پیامبر اسلام (ص) در دوران صدر اسلام آن را ترسیم کرده بود دست یابد و این موفقیت بزرگی است که دشمنان اسلام از آن هراس دارند.

همرزم شهید سلیمانی رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی با همراهی ۵۲ همرزم وی در قضیه نجات شهر اربیل کردستان عراق از هجوم داعش و تماس شبانه مسعود بارزانی را نمونه‌ای از روحیه مجاهدت وی در این سال‌ها عنوان کرد و گفت: حاج قاسم تنها متعلق به ایرانی‌ها نبود. وی شخصیتی فرا ملی داشت و در همه جای جهان دوستداران فراوانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدهای رؤسای جمهور دوره‌های مختلف آمریکا علیه ملت ایران، تصریح کرد: ترامپ و همه دشمنان اسلام و ایران امروز از خبر شهادت «حاج قاسم سلیمانی» خوشحال هستند اما همه جهانیان متوجه این موضوع شدند که حاج قاسم تنها یک شخص نبود بلکه یک تفکر استکبار ستیز بود که پس از شهادت، دشمنان اسلام به ویژه آمریکایی‌ها را بیش از گذشته نگران کرده است.

نقش کتابخانه ها در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرافراز اسلام سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» به آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» اشاره کرد و گفت: شهادت مظلومانه شهیدان راه اسلام و آزادگی گرچه سخت است اما مقام و منزلتی که این شهدا در نزد پروردگار دارند و به دست می‌آورند همواره موجب تسکین آلام مسلمین می‌شود.

پریسا کرمی با اشاره به سومین روز شهادت سردار سلیمانی و تقارن آن با آغاز ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آن را نشان دهنده توجه این بانوی گرامی به جهادگران و شهدای راه اسلام دانست و ادامه داد: در روزهای گذشته همه دنیا شاهد عشق و ارادت ملت ایران و سایر ملت‌های آزادی خواه جهان به شهدای راه اسلامی به ویژه شهدای مقاومت بودند.

کرمی به رسالت مهم مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان در ترویج و تبلیغ و آگاهی بخشی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با همه توان در این حوزه گام برداریم.

کد خبر 4821427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha