۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت:

۱۰ درصدجمعیت کشور فاقد پوشش بیمه ای هستند

۱۰ درصدجمعیت کشور فاقد پوشش بیمه ای هستند

گرگان- معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از ثبت نام یک میلیون نفر در طرح بیمه اجباری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش فرزین ظهر شنبه در آئین معارفه مدیرکل بیمه سلامت گلستان اظهارکرد: سلامت، حوزه خاصی در کشور است که نباید دستخوش تغییر شود.

وی افزود: هرگاه کشور در شرایط خاص باشد جایگاه سلامت هم خاص و ویژه می‌شود.

فرزین با بیان اینکه اگر می‌خواهیم منابع درست مدیریت شود باید از کانال بیمه سلامت عبور کند، ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان در سطح یک (روستایی) و پزشک خانواده هزینه می‌کنیم که این رقم برای ۵۰ درصد بیمه شدگان ما (۲۰ میلیون نفر) است.

وی بیان کرد: باید حوزه شهری و پزشک خانواده و طرح ارجاع و هم هزینه‌ها را تحت کنترل قرار دهیم.

فرزین ادامه داد: خدمات سطح یک و پزشک خانواده فقط خدمات درمانی نیست بلکه واکسیناسیون، بیماری یابی و غیره را هم شامل می‌شود.

وی گفت: گلستان از لحاظ ظرفیت، الگوی سازمان بوده و بسیاری از طرح‌ها یا از گلستان شروع شده و یا پایه آن در این استان گذاشته شده است.

فرزین بیان کرد: ۴۰ میلیون بیمه شده سلامت در کشور داریم و براساس آمار حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور (هفت میلیون) فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

وی اضافه کرد: اگر مجموع افراد بیمه شده در کشور را محاسبه کنیم شاید از تعداد جمعیت کشور بیشتر شود زیرا همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد.

فرزین تصریح کرد: در سازمان بیمه سلامت پنج میلیون همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد که سعی ما برای این است که این امر برطرف شود.

وی گفت: از برنامه‌های سازمان راه اندازی پایگاه جامع بیمه شدگان کشور است که اطلاعات بیمه شدگان باید در این پایگاه ثبت شود؛ اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری این امر فراهم شده و تا پایان سال سازمان‌های بیمه دیگر اطلاعات بیمه شدگان را در این سامانه قرار دهند تا رفع همپوشانی صورت گیرد.

فرزین تصریح کرد: در فاز اول بیمه اجباری، دولت سخت گیری خاصی در خصوص اجباری شدن نداشته و فقط ۱۰ روز دوره انتظار در زمان بیمه شدن وجود دارد.

وی تأکید کرد: حدود یک میلیون نفر از ابتدای طرح تاکنون ثبت نام کردند که براساس اطلاعات وزارت کار حدود ۴۰۰ هزار نفر از این جمعیت کسانی هستند که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند.

فرزین بیان کرد: حدود ۳۰ درصد هم در دهک‌های بالایی و مابقی هم در دهک مابین قرار دارند که باید حق بیمه را پرداخت کنند.

وی گفت: ۴۰ هزار مرکز طرف قرارداد در کل کشور داریم و در سال ۹۸ پرداختی‌های ما براساس تخصیص پرداخت شد.

فرزین بیان کرد: مطالبات داروخانه‌ها تا شهریورماه، مطالبات دانشگاه‌ها تا مردادماه و مطالبات پزشک خانواده تا مهر و آبان پرداخت شده است.

کد خبر 4822423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha