۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

انقلابی و مردمی بودن ویژگی جشنواره فیلم عمار است

انقلابی و مردمی بودن ویژگی جشنواره فیلم عمار است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحیه انقلابی گری، مردمی بودن، جوان گرایی، خلاقیت و تنوع از مهمترین ویژگی‌های جشنواره فیلم عمار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه دهمین سوگواره فیلم عمار در استان قزوین روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از علاقمندان در سالن شهید قاسم سلیمانی تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در این مراسم گفت: شهادت مانای سردار سلیمانی همه ما را داغدار کرد اما امیدواریم این شهید موجب رویش‌های جدید در منطقه و جهان شده و شهادتش موجب تحول در منطقه شود.

وی جان باختن هموطنان در سانحه هوایی را هم تسلیت گفت و افزود: باید مواظب باشیم دشمن از این حوادث سو استفاده کند.

نعمت اللهی اظهار کرد: دشمن که معادلاتش در دنیا بر هم خورده و پایگاه نظامی اش توسط یک کشور انقلابی موشک باران می‌شود حتماً عصبانی است و دنبال انتقام است تا ابهت دروغین خود را که برای اعراب ترسیم کرده در هم شکسته دیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ما دنبال کشتن سربازان آمریکایی نیستیم بلکه دنبال این هستیم بساط استکبار از منطقه و کشورهای ستمدیده برچیده شود.

زبان هنر در انتقال ارزش‌ها مؤثر است

نعمت اللهی بیان کرد: زبان هنر از ابزارهای مؤثر و عمیق در جوامع انسانی است و اگر فیلم و سینما به عنوان هنر هفتم بخوبی استفاده شود تأثیرگذار است.

وی اظهارداشت: سینما می‌تواند در انتقال پیام و رسیدن به اهداف فرهنگی مؤثر باشد و ما باید از این ابزار درست استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: سینمای هالیوود امروزه با سرمایه گذاری میلیاردی برای مدیریت عرصه‌های فرهنگی، سیاسی ورود کرده و اهداف سیاسی خود را برای غرب محقق کرده است لذا هنر سینما و فیلم یک ابزار تأثیرگذار است البته ما باید در این عرصه دقیق عمل کنیم.

نعمت اللهی اضافه کرد: خوشبختانه در سینما سرمایه گذاری خوبی شده و هنرمندان شاخصی داشته ایم و تولید فیلم‌های دفاع مقدس توانسته در انتقال پیام ارزشهای دفاع مقدس بسیار موفق عمل کند.

وی گفت: ایران اسلامی با داشتن افراد متعهد و متخصص می‌تواند در عرصه فیلم و سینما مؤثر عمل کند و در سالهای اخیر تولید فیلم‌های تاریخی، مذهبی و سیاسی خوبی در کشور انجام شده و برخی در کشورهای دیگر به نمایش درآمده و با استقبال روبرو شده است.

نعمت اللهی اضافه کرد: باید حلقه‌ای ایجاد می‌کردیم که روزنه‌های مفقوده را پر می‌کرد و از سال ۸۸ عده‌ای از بچه‌های انقلابی وارد صحنه شدند و جشنواره فیلم عمار را پایه گذاری کردند که امروز عمرش به یک دهه رسیده است.

وی اظهارداشت: مردمی بودن از ویژگی‌های فیلم عمار است و گاهی یک فرد با یک دوربین کوچک و شاید غیر حرفه‌ای فیلمی بسازد که ارزشهای خود را دارد و فیلم عمار فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های ارزشی و مردمی است.

نعمت اللهی بیان کرد: جوان گرایی در ذات این جشنواره بخوبی دیده می‌شود و مورد اقبال عمومی جوانان قرار گرفته است و در کنار آن روحیه انقلابی گری در این جشنواره مشهود است و در تولید آثار فاخر آن این روحیه دیده می‌شود.

وی افزود: روایت گری امروز یک روش تأثیرگذار در بیان صحنه‌های جنگ است و نوع روایت و تصویرسازی از حوادث اجتماعی و جنگ مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: بچه‌های انقلاب باید حماسه و ارزشهای انقلاب را به خوبی روایت کنند و اگر روحیه انقلابی گری داشته باشیم با شعر، موسیقی، فیلم، تصویر و خوشنویسی و نقاشی می‌توانیم درست روایت کنیم و روایت ما مانند روایت فتح باشد.

وی اظهار داشت: سوژه‌های ناب زیاد داریم اما ببینید دشمن در فضای مجازی چگونه به نفع خود بهره برداری کردند و یک خطای انسانی که در همه جای دنیا دیده می‌شود را چگونه علیه ما مورد استفاده قرار دادند.

نعمت اللهی بیان کرد: آفرین بر شجاعت سردار حاجی زاده که قبول مسئولیت کرد و این اشتباه را بر عهده گرفت و ما باید از این صداقت استقبال کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: جشنواره فیلم عمار رسالت روایت گری انقلابی در حوزه فیلم بر عهده دارد و باید هوشمندانه در این عرصه گام بردارد.

وی بیان کرد: حوزه هنری سینمای دفاع مقدس را احیا کرد و خلاقیت و تنوع در تولید از ویژگی‌های دیگر جشنواره فیلم عمار است.

نعمت اللهی گفت: امروز پدیده‌های اجتماعی زیادی داریم که می‌تواند سوژه فیلم عمار باشد و امیدواریم این جشنواره بتواند به تقویت هنر انقلابی کمک کند.

کد خبر 4823250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha