۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰

معاون وزیر علوم:

سازمان‌های دولتی در شرایط تحریم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

سازمان‌های دولتی در شرایط تحریم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

شیراز ـ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: سازمان‌های دولتی در شرایط تحریم که گردش مالی شرکت ها خوب نیست، از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند، ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات پارک علم و فناوری شیراز در مورد شرایط سختی که در مقابل فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، اظهار داشت: آنچه باید رخ دهد، حس درک متقابل است و اگر نمی‌توانیم اقدامی برای بهبود شرایط این شرکت‌ها انجام دهیم، حداقل کارشان را سخت‌تر نکنیم.

وی بیان کرد: در شرایط تحریم‌ها گردش مالی شرکت‌ها خوب نیست و سازمان‌های دولتی باید شرکت‌های دانش بنیاد را حمایت کنند.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: باید نگاه راهبری به این موضوع داشته باشیم و فکر کنیم که در استان و منطقه چه کارهایی برای بهبود عملکرد این شرکت‌ها می‌توان انجام داد.

برومند بیان کرد: شرکت‌های بزرگی از قبل وجود دارند که در حال حاضر نمی‌توانند به راحتی به عرصه رقابت وارد شوند و در این زمینه باید قابلیت این شرکت‌های بزرگ بازسازی شود.

موانع عدم تحقق رشد شرکت‌های دانش بنیاد

یکی از نمایندگان شرکتهای دانش بنیان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: کشور ایران یکی از پیشروهای ایده در جهان است اما چرا این ایده‌ها و اجرای آنها به رفاه و تولید و ثروت نمی‌رسد؟

اشکان سامی ادامه داد: ثبات سیاسی، ساختار قانونی و کیفیت قانونی از عوامل تأثیرگذار بر این امر هستند به طوری که با وجود این عوامل کشور ما رتبه ۱۲۷ از ۱۹۰ کشور را دارد.

وی گفت: در بحث تحقیق و توسعه به علت تحریم‌ها نمی‌توان کاری انجام داد و تنها سه درصد از سرانه کشور به بحث تحقیق و توسعه تخصیص یافته است و حتی باید ذکر کرد که تولید دانش و مقالات با کیفیت آی اس آی نیز کم شده است.

کد خبر 4823729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha