۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰

رئیس مرکز آمار خبر داد؛

رفع خلأهای آماری بخش تعاون با تشکیل کمیته مشترک با مرکز آمار

 رفع خلأهای آماری بخش تعاون با تشکیل کمیته مشترک با مرکز آمار

رئیس مرکز آمار ایران از همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران برای بهنگام سازی آمارهای حوزه تعاون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، جلسه مشترک حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران، کبیری معاون وزیر تعاون و عظیمی دبیر کل اتاق تعاون ایران و هاشمی مدیر کل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اهمیت موضوع تعاون، گفت: سال‌های قبل هم این موضوع مورد توجه بوده و همکاری‌های مشترکی بین مرکز آمار ایران و وزارت تعاون در حوزه اجرای طرح‌های آماری به خصوص تفکیک بخش‌های تعاون در طرح‌های آمارگیری و برآورد سهم بخش خصوصی در اقتصاد انجام شده است.

وی تاکید کرد: طرح‌های آماری در این حوزه باید آمارهای مورد نیاز بخش برنامه ریزی این بخش را به خصوص از منظر تفکیک بخش‌های تعاون رفع کند.

حسین زاده افزود: موضوع تغذیه سامانه وزارت تعاون و نیز پوشش کامل و تفکیک اطلاعات و آمار و بهنگام کردن آن بسیار اهمیت دارد که در این خصوص نیز زمینه‌هایی همکاری بیشتر و نیز استفاده از پتانسیل‌های دو طرف به ویژه پژوهشکده آمار در اجرای طرح‌های پژوهشی مورد نیاز و سایر موارد مهیا است.

رئیس مرکز آمار ایران در در ادامه گفت: آن چه که بسیار اهمیت دارد ساماندهی آمارهای ثبتی مبنا در این حوزه است و لازم است توجه بیشتری در جهت بهنگام سازی آن صورت گیرد.

همچنین محمد کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون نیز با اشاره به اهمیت موضوع تعاون و آمار و اطلاعات این حوزه، بر اهمیت تشکیل جلسات مشترک برای بررسی این موضوع تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های متعددی هم در وزارتخانه و هم در اتاق تعاون ایران انجام شده است اما لازم است که توجه بیشتری به تعامل و همکاری مستمر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور تعامل بیشتر و برآورد حساب تعاون و نیازهای مربوط به آمار این حوزه، این وزارتخانه آماده هرگونه همکاری سه جانبه با اتاق تعاون ایران و مرکز آمار ایران می‌باشد و البته روش‌های علمی جمع آوری آمارهای ثبتی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های به عمل آمده با اتاق تعاون و همکاران فعال وزارتخانه در این حوزه، سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه‌ها، سامانه این وزاتخانه به روز شده و اشکالات موجود مرتفع شود.

در پایان این نشست مقرر شد به منظور بررسی جوانب و به منظور همکاری‌های چند جانبه، تیم مشترکی متشکل از نمایندگان وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون ایران و مرکز آمار ایران تشکیل شود.

کد خبر 4824864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha