۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۵۱

در همایش شهدای دانشگاه تبریز مطرح شد؛

منیت ها را باید کنار گذاشت/ آمادگی نخبگان برای تحقق آرمان‌ شهدا

منیت ها را باید کنار گذاشت/ آمادگی نخبگان برای تحقق آرمان‌ شهدا

تبریز- رییس جهاد دانشگاهی گفت: برای توسعه کشور در تمامی ابعاد باید منیت ها را کنار گذاشته و گامی به سوی وحدت برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش علمی شهدای ۲۷ دی ماه بمباران کارگاه فنی دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی امروز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

حمیدرضا طیبی در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های عظیم کشور گفت: امروزه شاهد موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور هستیم اما با این وجود مشکلاتی نیز سد راه شده است که یکی از آنها را می‌توان اختلافات سیاسی در کشور دانست و به خاطر همین اختلافات، نمی‌توانیم بر سر مسائل اساسی کشور به توافق برسیم و برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

وحدت می‌تواند کلید حل مشکلات باشد

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: برای حل این مشکلات تمامی افراد باید منیت های خود را کنار گذاشته و راهی برای وحدت نظر در خصوص مسائل مهم پیدا کنند که در این صورت می‌توان امیدوار به حل مشکلات بود.

وی با اشاره به تاکید ویژه امام (ره) و مقام معظم رهبری بر شعار " ما می‌توانیم" گفت: شعار ما می‌توانیم بر ایجاد اراده و خودباوری در نسل جوان و به ویژه نسل جوان دانشگاهی تاکید دارد که کار دانشجویان شهید در ۲۷ دی ماه دانشگاه تبریز را می‌توان در این راستا دانست؛ این دانشجویان می‌خواستند ثابت کنند که کشور ما نیز توانایی توسعه توان علمی دارد.

طیبی، ایران را دارای نیروی انسانی مستعد دانست و گفت: منابع عظیم انرژی در ایران وجود دارد که می‌توانیم با نیروی انسانی و با دانش و تجهیزات خودمان، آنها را استخراج کرده و به فراورده بالاتر تبدیل کرده و از آن برای بهبود اقتصاد کشور بهره ببریم.

سواستفاده غربی‌ها از توسعه علمی و فناورانه

وی افزود: غربی‌ها با توسعه علمی و فناورانه به اقتدار نظامی و اقتصادی رسیده و از آن برای استعمار بسیاری از کشورها بهره برده و از سویی نیز نخبگان را از کشورهای مختلف به سوی خود جذب کرده اند که برخی نخبگان ایرانی نیز در این گروه قرار دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه جهاد دانشگاهی کشور گفت: تشکیل جهاد دانشگاهی به منظور توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه در ۱۶ مرداد ۵۹ در دستور کار قرار گرفت و با شروع انقلاب فرهنگی، مدیریت دانشگاه‌ها هم به این مجموعه جوان و منسجم سپرده شد.

اقدامات ارزنده جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس

وی ادامه داد: با شروع جنگ، این نهاد با نیروهای انقلابی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها توانمندی خودشان را در بخش لجستیک جنگ نشان دادند و از جمله اقدامات این نهاد در دوران دفاع مقدس می‌توان به کار ارزنده شهید ستاری در بازسازی سیستم‌های الکترونیکی هواپیماهای اف پنج، طراحی بالن‌های هوایی به عنوان پدافند غیر عامل، رمز گشایی دستگاه بی‌سیم ارتش عراق، ساخت بردزل‌های کنترل از راه دور و ساخت انواع خمپاره‌ها و تأمین تجهیزات یدکی برای تجهیزات به غنیمت گرفته شده دانست.

طیبی با اشاره‌ای به فعالیت و موفقیت این نهاد در حوزه پزشکی نیز گفت: فعالیت‌های موفقیت آمیز در حوزه سلول‌های بنیادی و تحقیقات در خصوص بیماری پارکینسون که فاز حیوانی را طی کرده و فاز بالینی آن با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز خواهد شد، از جمله این موفقیت‌ها است.

وی افزود: نخبگان علمی ما خودشان را ملزم به تحقق آرمان‌های شهدا می‌دانند که امیدواریم با این دید، با اجرای برنامه‌های پنج ساله کشور را به حد مطلوبی از توسعه برسانیم.

واقعه ۲۷ دی باید ماندگار شود

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این مراسم اظهار داشت: با گذشت سال‌های سال از این واقعه، شاهد برگزاری مجلس بزرگداشت برای این شهدا بودیم که امسال تلاش شد تا به این مجلس وجهه علمی نیز داده شود چرا که این وقایع باید ماندگار شده و به طور مکتوب و علمی به دست آیندگان برسد.

جعفر محسنی ادامه داد: نتیجه این همایش علمی در قالب کتاب و مجله منتشر خواهد شد تا واقعه ۲۷ دی به صورت علمی در جامعه تبیین شود.

کد خبر 4826571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha