۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰

استاندار گلستان بیان کرد

تعطیلی ۲۹کارخانه آجر درگلستان به دلیل قطعی گاز/۳۰۰۰ نفر بیکارشدند

تعطیلی ۲۹کارخانه آجر درگلستان به دلیل قطعی گاز/۳۰۰۰ نفر بیکارشدند

گرگان- استاندار گلستان گفت: طی هفته گذشته به دلیل قطعی گاز ۲۹ کارخانه آجر در گلستان تعطیل و در همین راستا حدود سه هزار کارگر بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: با وجود تحریم هایی که دشمنان بر کشور تحمیل کردند ارائه خدمات متوقف نشده و به عنوان مثال تولید گاز ما از سال ۹۲ از ۴۵۰ هزار مترمکعب به ۹۹۰ هزار متر مکعب یعنی به دو برابر رسیده است.

وی با اشاره به برودت هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف گاز، ادامه داد: در حال حاضر تقریباً گاز تمام کارخانه های سیمان و نیروگاه برق در کشور قطع شده و علت آن این است که بهره وری ما از انرژی ها پایین است و تلاش نمی کنیم از اتلاف انرژی جلوگیری کنیم.

حق شناس گفت: طی هفته گذشته به دلیل قطعی گاز ۲۹ کارخانه آجر در گلستان تعطیل و در همین راستا حدود سه هزار کارگر بیکار شدند.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در استان بالغ بر پنج میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود اما از نظر درآمدی جایگاه خوبی نداریم و نیاز است به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی توجه شود.

وی همچنین به عملکرد پایین محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در بحث تولید محصولات هم ۳۰ درصد اتلاف در بخش کشاورزی اتفاق می افتد و بهره وری در سطح هم با میانگین کشوری متناسب نیست.

حق شناس ادامه داد: امسال با وجود سیل یک میلیون و ۶۵ هزار تن گندم در استان تولید شد و قطعاً این میزان تولید قابل افزایش است.

کد خبر 4827224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha