۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰

مشاور معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور:

قطع راه‌های ارتباطی دانشجویان سیل زده برای حضور در جلسات امتحان

قطع راه‌های ارتباطی دانشجویان سیل زده برای حضور در  جلسات امتحان

مشاور معاون دانشگاه پیام نور گفت:فاجعه سیل، خسارات زیادی وارد کرده که مهمترین آن قطع راه‌های ارتباطی دانشجویان است که موجب غیبت و یا حضور در شرایط روحی و روانی نامناسب در امتحانات شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، بهزاد ولی زاده با اشاره به دستور اکید رئیس دانشگاه پیام نور مبنی بر امدادرسانی فوری به مناطق سیل زده، ضمن تشریح مجموعه اقدامات انجام شده در بازدید از مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در مناطق سیل زده نیکشهر، راسک، چابهار و روستاهای اطراف گفت: با توجه به ساکن بودن اکثر دانشجویان در روستا و عمق فاجعه سیل، خسارات زیادی وارد شده که مهمترین آن قطع راه‌های ارتباطی دانشجویان است، که موجب غیبت و یا حضور در شرایط روحی و روانی نامناسب در جلسه امتحان شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص با هماهنگی رئیس استان تدابیر لازم برای اسکان و تغذیه دانشجویان سیل زده‌ای که امکان رفت و آمد به محل سکونت خود را نداشتند، در دانشگاه فراهم شد.

 مشاور معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور در خصوص جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی اعم از مواد غذایی، خوراکی، بهداشتی، البسه، پوشاک و ... در استان سیستان و بلوچستان حضور فعالی داشته که اقلام جمع آوری شده به سرعت در بین خانواده‌های سیل زده به خصوص همکاران و دانشجویان در حال توزیع است.

وی تصریح کرد: کارکنان دانشگاه پیام نور با همکاری بسیج دانشجویی در واحد راسک با ایجاد آشپزخانه، روزانه به تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده‌های سیل زده توزیع می‌کنند.

رحمان محمدی نیز درخصوص کمک‌های مالی اظهار داشت: بنابر دستور معاون اداری، مالی و عمرانی، در وهله اول جهت انجام امور ضروری و جبران بخشی از خسارات وارده به منظور حمایت از دانشجویان و همکاران سیل زده دانشگاه پیام نور مبلغی به حساب ستاد استان و مراکز و واحدهای درگیر در سیل واریز شد.

وی در خصوص میزان خسارات وارده به ساختمان و ابنیه دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: بعلت شدت و مدت بارش باران بخشی از نمای بیرونی و داخلی ساختمانها، دیوارها و سقف مراکز فوق تخریب و به دلیل شکسته شدن تیرهای برق و نوسانات ایجاد شده در برق به برخی از دستگاه‌های خنک کننده و تجهیزات الکترونیکی مراکز و واحدهای استان خسارت وارد شده است که باتوجه به بیمه بودن کلیه ساختمان‌ها در خصوص استفاده از مزایای بیمه تمهیدات لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور پشتیبانی همچنین از ابراز همدردی مسئولان دانشگاه پیام نور با همکاران و دانشجویان خسارت دیده خبر داد و اظهار داشت:در بازدید از تعدادی از منازل مسکونی همکاران و دانشجویان خسارت دیده در حادثه سیل واقع در روستاهای مرزی پیشین، کوه دیم از توابع شهرستان سرباز، غذای گرم بین آنان و خانواده هایشان توزیع شد.

گفتنی است، با حضور مشاور معاون اداری، مالی و عمرانی و مدیر کل امور پشتیبانی از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان با هدف ابراز همدردی و بررسی مشکلات و خسارات وارده به همکاران، دانشجویان و هموطنان درگیر در سیل اخیر از ساختمان‌ها و ابنیه دانشگاه پیام نور در مراکز و واحدهای نیکشهر، راسک و چابهار نیز بازدید شد.

کد خبر 4828508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha