۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷

نگاهی به واکنشهای فجازی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب؛

نماز جمعه‌ای که نماز میت دشمنان شد!

نماز جمعه‌ای که نماز میت دشمنان شد!

کاربران فضای مجازی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اخیر ابعاد متفاوتی را مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری مهر؛ سرویس مجله: انتظار کشیدن حس و حالی است که به صورت روزمره در حال تجربه کردنش هستیم اما گاهی اوقات این حس و حال رنگ و بوی متفاوتی به خود می‌گیرد. از اغتشاش‌های آبان ماه تا به الان حوادث و رخدادهای متعددی را پشت سر گذاشتیم. پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و مهدی ابوالمهندس ایران و منطقه وارد فاز جدیدی از تحولات شدند.

ترور فرمانده سپاه قدس و جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا مسئله‌ای نبود که جمهوری اسلامی ایران بتواند به راحتی با آن کنار بیایید و صرفاً از طریق تعامل دیپلماتیک به دنبال جبرانش باشد؛ رهبر معظم انقلاب در پیامی که برای شهادت حاج قاسم سلیمانی صادر کردند با تاکید بر انتقام سخت راه جبران این خون بر زمین ریخته را مشخص کردند.

نتیجه بیانات رهبری، سیلی سخت سپاه به عین الاسد شد، رخدادی که پس از جنگ جهانی دوم اتفاق نیفتاده بود و هیچ کشوری تا پیش از آن نتوانسته بود به پایگاه‌های نظامی امریکا چنین حمله سهمگینی داشته باشد.

اما شیرینی حمله موشکی سپاه به عین الاسد هنوز بر دندان‌ها ننشسته بود که خبر سقوط هواپیمای اوکراینی که بیش از ۱۴۰ مسافر آن ایرانی بودند به سرعت مخابره شد؛ سکوت ۴۸ ساعته در اعلام علت سقوط و موج سواری رسانه‌های بیگانه سبب شد تا شکوه چند روزه تشییع پیکرهای شهدای ترور فرودگاه بغداد و حمله به پایگاه نظامی عین الاسد امریکا به حاشیه برود.

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و توضیحات سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران درباره علت سقوط هواپیما نیز فضای به حاشیه رفتن اقتدار بدست آمده از تشییع ده میلیون نفری و سیلی سپاه به ابر قدرت قرن را فراهم کرد و معاندین هم به کمک رسانه‌هایشان توانستند با سو استفاده از این شرایط فضای اعتراض و اغتشاش به بهانه همدردی با جان باختگان را ایجاد کنند، اغتشاش‌هایی که با همراهی سفیر انگلیس رنگ و بوی توهین به نظام و مقدسات را به خود گرفت.

در چنین شرایط پر از تلخی و ابهام هیچ مسکن و آرامبخشی بهتر از اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب نمی‌توانست دل‌ها و فکرها را آرام کند. چهارشنبه هفته گذشته بصورت رسمی خبر اقامه نماز جمعه هفته به امامت رهبر انقلاب منتشر شد و حس انتظار خیل عظیمی از مردم رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفت. علاوه بر این، این جمعه برای رؤسای ممالک منطقه و فرامنطقه نیز حائز اهمیت بود به همین دلیل رسانه‌های گوناگونی در جهان این مسئله را پوشش دادند.

به هر حال انتظار به سر رسید و رهبر انقلاب جمعه گذشته خطبه متفاوتی را قرائت کردند، خطبه‌ای که به عقیده بسیاری هدفش آرام کردن شرایط موجود، ایجاد شور و نشاط، حفظ همبستگی و نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود.

این موارد را می‌توان به راحتی با بررسی فضای مجازی پس از سخنان ایشان فهمید، جایی که کاربران از هر سنی و با هر قومیت و گرایشی تحلیل‌های کوتاه و زیبایی را ارائه دادند.

نماز جمعه تاریخ ساز؛ مهمترین محوری که کاربران با پررنگ کردن آن سعی بر رساندن پیام‌های نماز جمعه اخیر داشتند، تاریخ ساز بودن نماز جمعه بود.

سید احسان حسینی نوشت: «ناامیدی؟ حالِت نامیزونه؟ به آینده خوشبین نیست؟ همش تو فکر اینی که چی میشه؟ به این دو وعده الهی که از زبان رهبری گفته شد گوش کن: اراده الهی بر پیروزی این ملت است و لاتَحزَن انّ الله مَعَنا!»

رضا احسان پور هم خطاب به اغتشاش‌گران نوشت: «ما مثل شما شمع داریم؛ شما مثل ما نماز جمعه دارید؟»

پویا هم نوشت: «علت حضور رهبری در نماز جمعه این هفته چیزی نبود جز اینکه پاسداری بشه از دو تا پیروزی؛ نخست تاریخی‌ترین بدرقه مسلمانان دنیا در گرامیداشت یک شهید و دوم شکست هیمنه پوشالی قدرت نظامی آمریکا.»

سید مهدی سیدرضایی هم نوشت: «این ایام روزهای تاریخ ساز هستند اینکه یک ملتی این قدرت را دارد، این توان روحی دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این‌جور سیلی بزند این نشان دهنده دست قدرت الهی است.»

تروریست‌های جنتلمن؛ علاوه بر این، از دیگر هشتگ‌های پر تکرار در فضای مجازی، عبارت تروریست‌های جنتلمن بود که بسیاری از کاربران با تکرار بیانات رهبری و انتشار پوستر صداقت امریکایی نسبت به بازنشر و روشن کردن ابعاد مختلف آن، اقدام کردند.

وحید نوشت: «پوستری که سال ۹۴ درخیابان‌ها نصب شد و بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده در نقد آن گفت: با افتخار شرکت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم طرف مقابل با چکمه و اسلحه پنهان در مذاکرات حضور یابد؛ سال ۹۸، رهبری پس از شهادت حاج قاسم: جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.»

محمد حسین هم نوشت: «آمریکایی ها آدم خیلی کشتند، درعراق در افغانستان درجاهای دیگر هر چه توانستند آدم کشتن، منتها اعتراف نمی‌کردند که ترور کردند. اینجا اعتراف کردند چرا؟ این دست یدالله بود دست خدا زد پشت گردنشان که رئیس جمهور آمریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر در دنیا؟»

زینب هم با اشاره به بیانات رهبری نوشت: «رهبر انقلاب: آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. فقط لباس عوض می‌کنند. تنها راه پیش روی ملت ایران این است که قوی بشود؛ جانم فدای رهبری که امروز پوزه اصرار کنندگان به مذاکره با امریکا را به خاک مالید.»

نماز میت دشمنان؛ روح الله نوشت: «از یک منظر دیگه هم میشه به این نماز جمعه نگاه کرد؛ حضرت آقا حدوداً هر ده سال یک بار امامت نماز جمعه رو به عهده میگیرن و به این دلیل که برنامه دشمن برای ما ۱۰ ساله ست و ما در این بازه‌ها بحران داریم (۶۸، ۷۸، ۸۸) به نظر من جنس این نماز فرق داشت؛ این نمازِ میت برای دشمنان اسلام بود!»

رویارویی نهایی؛ ابوطالب کیانی نیز نوشت: «تاکید بر سوره ابراهیم (ع) و داستان قوم بنی‌اسرائیل از رموز سخنرانی‌های اخیر رهبری‌ست؛ یادآوری عهد باخدا و فرستاده‌اش (آزادسازی سرزمین‌های مقدس)، استقامت و شکرگزاری نعمت‌ها و پرهیز از ناسپاسی و فراموشی گذشته، که موجب نزول بلاست (سرگردانی) و قدرتمند شدن در تمامی حوزه‌ها (رویارویی نهایی).»

قوی شوید؛ محمود رضوی هم با یادآوری بیانات رهبری به رئیس جمهور نوشت: «خلاصه نمازجمعه تاریخ‌ساز تاکید به یک راهبرد اساسی بود، باید در همه زمینه‌ها قوی شویم و با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم جنگ هم نمی‌شود؛ ما مردم هم به آقای دکتر روحانی باید بگوئیم «من بلد نیستم» را نمی‌فهمیم، باید بتوانید، شما هم باید بروید قوی شوید.»

زنده با مقاومت؛ صمدی هم نوشت: «اولین بار بود به نماز جمعه آمدم. نه ساندیس دیدم نه کیک، هوا بس ناجوانمردانه سرد بود اما از ساعت هفت صبح آمده بودند آن‌هم عاشقانه؛ با مترو آمدم مقصد همه ما یکی بود، (مصلی) اکثریت همان قشر ضعیف جامعه بودند اما امروز همه یک مشت محکم بودیم؛ زنده باد مقاومت.»

وعده فرج؛ امیر امید نژاد هم نوشت: «موسی ما فرمود: ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران پایگاه آمریکایی را در هم کوبید آن روز هم یکی از ایام الله است. موسی ما نوید فرج را داد، به گوش هستید؟»

پایان نقشه شیاطین؛ کاربر دیگری هم درباره اهمیت نماز جمعه اخیر نوشت: «به بهانه بنزین آشوب می‌کنند. می‌گویند: مردم از حاکمیت جدا شدند؛ حاج قاسم رو ترور می‌کنند، دهها میلیون نفر او را بدرقه می‌کنند؛ آمریکا موشک باران می‌شود، هواپیما ناخواسته هدف قرار می‌گیرد، باز پمپاژ نامیدی اما شرکت میلیونها نفر در نماز جمعه مهر پایانی بود بر نقشه‌های شیاطین.»

امت واحد اسلامی؛ ارغوان نیز نوشت: «صحبت‌های عربی امام خامنه‌ای با زبان عربی و پخش آنها در خاورمیانه میدونید یعنی چی؟ یعنی امت واحد اسلامی! یعنی پایان استکبار! یعنی آمادگی برای برپایی حکومت حق!»

رزمندگان بدون مرز؛ از دیگر عبارت پراستفاده کاربران فضای مجازی رزمندگان بدون مرز بود که رهبری نسبت به سربازان سپاه قدس استفاده کردند.

علی علیزاده در اینباره نوشت: «امروز مرزهای ملی ما را صدام یا فلان حکومت همسایه تهدید نمی‌کند. امپریالیسمی که از ۱۰ هزار کیلومتر آنطرفتر آمده یا تروریست‌هایی که امپریالیسم باعث ایجادش شده تهدید می‌کند. به همین دلیل مرزهای ملی ایران را فقط و فقط رزمندگان بدون مرز می‌توانند حفظ کنند. ما با مردم منطقه هم سرنوشت ایم.»

علی مختار زاده هم نوشت: «اگر نبودند رزمندگان بدون مرز و اگر نبود حاج قاسم سلیمانی شاید امروز این حکایت از دیگری در مورد وطن ما گفته می‌شد. رهبری درست گفت که سپاه قدس سایه جنگ را از سر کشور دور کرد. چون فرماندهان آن کار بلد بودند و به وقت یاری کشور نگفتند من بلد نیستم.»

محمد شیروانی نیز نوشت: «امام روح الله: ما می‌گوئیم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. امام خامنه ای: رزمندگان سپاه قدس، رزمندگان بدون مرز هستند و هرکجا لازم باشند هستند. خامنه ای، خمینی دیگر است…»

کد خبر 4828646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha