۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹

استاندار کرمانشاه:

آماده‌سازی بهتر مرز خسروی نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

آماده‌سازی بهتر مرز خسروی نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه گفت: برای آماده‌سازی بهتر و بیشتر مرز خسروی ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد اربعین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی بدون اغراق یادگارِ این دو بزرگوار بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های این دو شهید گرانقدر جهت بازگشایی این مرز گفت: زمانی که در این مرز بحث درگیری بود حاج قاسم به ابومهدی گفت به هر شکلی شده یک راهی را از خانقین به نجف بازگشایی کنید که این مرز بسته نشود.

وی بیان داشت: همچنین جا دارد در این جلسه یادی از شهردار فقید قصرشیرین کنیم که در این راه بسیار مخلصانه کار کرد.

بازوند ادامه داد: قرار شده برای آماده سازی و برطرف کردن مشکلات زیرساختهای مرز خسروی پیشنهاد بودجه در مجلس عنوان شود و طی آن مشخص شود هر استان چه میزان از بودجه را برای این منظور بکار بگیرد.

این مدیر ارشد استان بیان داشت: در یک طرح جامع نیازمندی‌های لازم جهت تردد زوار تهیه شود تا مشکلات آن بررسی و حل و فصل شود.

وی عنوان کرد: برای ۲۰ مورد از اقدامات ضروری که برای تسهیل ورود و خروج زوار از این مرز عنوان شد حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پول لازم داریم.

بازوند نسبت به فرهنگ سازی برای ارائه خدمات مردمی تاکید کرد و افزود: اگر خدمات رسانی به زوار را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم شاید نیاز به اسقرار موکب ها نباشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: فرماندار قصرشیرین و خانقین در اولین فرصت جلسه‌ای جهت بررسی نابسامانی‌هایی که در منظریه وجود داشت تشکیل دهند و ظرف ۱۰ روز به یک جمع بندی برسانند که با استاندار دیاله عراق این موضوع را تبدیل به تفاهم‌نامه ای کنیم تا مشکلات حل و فصل شود.

وی گفت: امسال در تردد زائران مشکلاتی وجود داشت که باید تلاش کنیم تا از این حالت خارج شود.

این مدیر ارشد استان در خصوص کم عرض بودن درب ورودی ابراز نگرانی کرد و افزود: مرزبانی باید با همتای عراقی خود در رابطه با عریض کردن این درب به توافق برسند.

بازوند همچنین یکی از ضعف‌های گیت های خروجی را کوتاه بودن‌مسیر تا ورودی درب‌های عراق عنوان کرد و بیان داشت: باید این فاصله را بیشتر کنیم تا تجمع را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم احداث یک جاده دسترسی در مرز خسروی تاکید و تصریح کرد: باید تا اربعین سال بعد تمام تمهیدات لازم در خصوص گاز کشی، سایبان، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و تمام امکاناتی که به تردد آسان زوار در مرز خسروی کمک می‌کند را آماده کنیم.

کد خبر 4828716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha