۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۲۰:۰۹

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان :

مقامات عالیرتبه ایران خواهان گسترش روابط با تاجیکستان هستند

مقامات عالیرتبه ایران خواهان گسترش روابط با تاجیکستان هستند

حداد عادل زبان مشترک ایران و تاجیکستان را نشان دهنده پیوند دیرینه دو ملت دانست و گفت : امروز همه مقامات عالیرتبه کشور اعم از دولت و مجلس و شخص مقام معظم رهبری خواستار توسعه مناسبات با تاجیکستان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان بعدازظهر امروز با غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار غلامعلی حداد عادل با اشاره به آغاز دومین قرن تشکیل مجلس در جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های پارلمانی با تاجیکستان تاکید کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی آماده تصویب موافقتنامه های همکاری و پروژه های مشترک و اجرای تمامی قراردادها و تفاهمنامه ها میان دو کشور می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زبان مشترک را نشان دهنده پیوند دیرینه دو ملت ایران و تاجیکستان دانست و خاطرنشان کرد: امروزهمه مقامات عالیرتبه کشور اعم از دولت و مجلس و شخص مقام معظم رهبری خواستار توسعه مناسبات با تاجیکستان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت جمهوری تاجیکستان از فعالیت های هسته ای صلح آمیز تهران، افزود : البته آگاهان جهان به خوبی می دانند که طرح مسئله هسته ای ایران تنها بهانه ای است برای جلوگیری از مواضع حق طلبانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از ملت ها ، بویژه مسلمانان بی دفاع فلسطین.

وی در پایان ضمن اشاره به توانایی ها و پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی تهران برای گسترش مناسبات علمی با تاجیکستان تاکید کردند.

بنا براین گزارش امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و پیشرفته یاد کرد و خواستار ارتقای سطح همکاری های دو کشور در کلیه زمینه ها به ویژه در زمینه علوم، انتقال برق و جاده سازی گردید.

وی در بخش دیگری از سخنانش استفاده صلح آمیزاز فناوری و انرژی هسته ای را حق جمهوری اسلامی ایران دانسته و بر حمایت کشورش از پیشرفت های علمی ایران تاکید کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان به نقش پارلمانی در تحکیم و گسترش مناسبات میان کشورها اشاره و بر آمادگی کشورش  برای بسط و گسترش مناسبات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 482987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha