۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵

طبق مصوبه مجلس؛

عوارض آلایندگی وسایل نقلیه صرف توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی می‌شود

عوارض آلایندگی وسایل نقلیه صرف توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی می‌شود

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای کمک به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرهای آلوده هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، یک واحد درصد مالیات دریافتی سهم دولت موضوع ماده (۷) این قانون، همزمان با دریافت توسط سازمان، به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود. همچنین خزانه­ داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد مطابق سهم‌های مشخص شده در جدول پیوست به حساب دستگاه‌های مذکور واریز کند.

نمایندگان در ادامه جلسه، ماده ۴۶ این لایحه را هم تصویب کردند که بر اساس آن عوارض و جریمه های موضوع بندهای «الف» و «ب» ماده (۳۱) این قانون مستقیماً به حساب شهرداری ها و یا دهیاری های محل سکونت مالک که هنگام صدور پلاک انتظامی ثبت شده است، واریز می‌گردد.

شهرداری‌های شهرهای آلوده مکلفند صد در درصد (۱۰۰%) درآمد حاصل از عوارض موضوع بند «ب» ماده (۳۱) این قانون (در خصوص عوارض آلایندگی وسائط نقلیه ) را برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرهای آلوده هزینه کنند.

گفتنی است که ماده ۴۷ این لایحه که مربوط به محاسبه پاداش عملکرد سازمان مالیاتی بود، حذف و مواد ۴۸ تا ۶۶ این لایحه به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

کد خبر 4831270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha